Danmarksflytt på söndag!

Shalom!

I tisdags visade Pumba mig maskinerna på gymmet som utlovat. Roligast var dock att boxa på den där kudden :P. Sen avslutade vi med lite löpning innan jag gick på yogan. På yogan träffar jag Filippa en kompis från förr. Så det blev speeduppdatering på vad som hänt senaste åren :). Själva yogan var ganska kul. Det var en helt ny träningsform för mig och visade sig vara mer fysiskt jobbigt än jag trodde det skulle vara. Den enda övningen jag minns just nu är "hunden" som efter ett tag tog död på mina handleder. Dom flesta andra övningarna hade nog hinuiska namn även om man kände igen även vissa av dom.
-
Igår var jag med Sofie på flyinge för att hon skulle göra antagningsprov till Hippologen. Vi åkte redan vid halv 6 på morgonen så det blev en heldagsutflykt. Ylva som var guide skulle ha hand om en av grupperna. Först hamnar vi inte i hennes grupp, men så fort vi kommit ut till vår första station ringer dom och säger att nr 10(sofie) ska komma tillbaka eftersom grupp D bara är tre personer. Grupp D var alltså Ylvas grupp, snacka om flyt :D. Så under de 3 timmarna dom red kunde jag sitta på läktarna med henne! Mycket trevligt :) På hemvägen var det jag som körde så då svängde jag in både hos Ylva för att hälsa på Pluto och sen på Ekohallen.
-
På söndag flyttar jag visst till Danmark också ;). Är kallad till intervju den 2e juni i Köpenhamn, så nu ska jag minsan lära mig dansk! Ska faktiskt blir riktigt kul :). Ringde Carsten igår och det verkade superlungt att jag kommer. Dock vet jag ingenting mer än hans telefonnummer och att det ska ligga i närheten av Helsingør. Vet inte ens vart jag ska bo. Mina resor är alltid så impulsiva och oplanerade av någon anledning.. :P. Aja blir nog bra!
-
Nu ska jag tvätta och planera lite inför söndag. Sen vid 12 blir det bodypump på gymmet. Tror både Pumba och Veronika skulle komma också. Veronika hade heller aldrig gått det passet innan så jag slipper vara ensam nybörjare ;). Efter det blir det jobb och jag ska släppa bomben om att jag pyser till Danmark ett tag. Fast Elina kunde ta någon av mina tider och sådär så ska nog gå bra. Lön + semesterersättning på tisdag!
Sen ikväll ska jag träffa Fian för en kvällspromenad och kanske en pizza!

Här har vi bilder från 2008 när jag och Ylva är i Köpenhamn :D


Dubbla glajjorna på Ylva :D
-
Slänggungorna 80 m. Där uppe var vi!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0