Snart sommarlov ;)

Jag uppdaterar visst bara här när det börjar dra ihop sig till tenta märker jag :P
Nu har vi nästan läst klart vårat fjärde och sista block som har bestått av Anatomi och fysiologi 2. Förra blocket handlade ju om alla muskler och leder och nu har nr 2 handlar om alla organ och deras funktioner in i minsta d
etalj.
Det har helt klart varit den roligast kursen hittentills men också väldigt krävande. Känns som jag har pluggat som om det vore en vecka kvar till tenta enda sedan starten!
-
Efter tentorna som vi hade innan påsk så åkte jag hem till Sverige en vecka och höll lov vilket var välbehövligt. Efter lovet var jag i Lund och firade valborg där det firas som bäst :). Sen har jag hunnit med ytterligare en tur hem för att gå på Hanna kusins student. Efter den passade jag på att åka med hem bara över helgen och så tog jag tåg tillbaka kl 5 på morgonen. Egentligen skulle jag kommit perfekt till skolan kl 8 för föreläsning, dock blev tåget försenat men det gick nästan iaf.
-
I fredags var jag, martina, enö, zenia och kathrine på Melissa Horn konsert på Tivoli. Shit vad hon är bra alltså :) ser redan fram emot hennes nästa konsert i höst. Eftersom ett årskort kostar lika mycket som två entrebiljetter så kunde jag lika gärna köpa ett sånt. På fredag spelar ju Aqua.. kanske borde ta och gå på dem. Var ju trots allt mina idoler för 12-13 år sedan ;).
Annars så ska jag, cathrine, martina och sophie på James Blunt konsert på torsdag också. Han ska spela på Fredensborgs slott, som enligt kartan ska ligga mellan botaniska trädgården och kongens have tror jag, så blir nog mysigt :). Vi fick köpa biljetter för 150 kr så kunde inte stå emot det, och jag tycker han är ganska bra.
-
SEEN är det ju bara 2 veckor kvar till Roskildefestivalen med!! Vi har fått jobbtider torsdag, fredag och söndag i slutet på veckan. Vi är visst 50 pers som ska jobba med Naturmelk och cirkulera runt bland posterna. Verkar som att det handlar om att göra allt ifrån att sälja frukost, baka bröd, blanda smoothies och sälja korv.
Vi kommer ha vår auditorietenta på onsdagen och vår praktiska tenta på fredagen(midsommarafton). Sen eftersom vi ska sitta instängda i flera timmar efter den praktiska tentan ska vi svenskar börja fira midsommar redan då och senare på kvällen ut och äta :). På lördagen kommer mama och pappa hit och hämta alla min saker som ska hem över sommaren innan de kör mit till Roskilde! Vi verkar vara typ 30 pers som ska bygga läger tillsammans och välta staket på lördagen. När jag sa att mamma och pappa kanske kunde skjutsa oss och lite saker dit var det någon av killarna som kom på att de kunde ju hjälpa till att löpa också, men vet inte. Jag har lite svårt att se mamma välta stängsel och galoppera över campingplatsen för att få de bästa platserna ;). Ska nog lösa sig ändå, vi kommer hinna festa i hela 5 dagar innan det är dag för jobbpassen. Kommer bli najs! :D
-
Nu ska jag ge mig i kast med lite metabolisk biokemi innan det får vara färdigpluggat för idag!
Lovar lite mer uppdatering i fortsättningen :)
-
Ett grisyngel ;)
Fins får på kullen :)
Valborg i Lund, anna, martina och randi sofie :)
Vi fick känna på kons alla magar, det var coolt :P
Luftballongslyft från paddocken :)
Förra veckans åskoväder på väg in över kullen!
Melissa Horn! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0