Flyttdags

Imorgon bär det av till Köpenhamn igen för det har äntligen blivit dags att flytta! :) Jag har fått en lägenhet på Tietgenkollegiet som ligger på Islands Brygge vilket typ är mitt inne i stan vid kanalerna= jag är jätteglad! Jag fick "tilbudet" för kanske 1.5 månad sedan så jag har vetat om det ett tag. Imorgon kommer mamma och pappa följa med mig ner med släpkärra så vi snabbt kan flytta alla sakerna från gamla lägenheten. Den gamla lägenheten ska inspekteras på måndag så tills dess ska den vara både städade och målad så vi har lite att göra i helgen.
-
Vi ska åka supertidigt imorgon(kl 5) eftersom jag har bokat in lite optikerbesök i Malmö imorgon kl 8, tror nämligen att jag ska laseroperera ögonen :O. Vore så himla skönt att slippa linserna och aldrig mer behöva tänka på sånt. Vi får se vad de säger imorgon.
-
På fredag spelar Nik & Jay på tivoli så jag hoppas att vi har lite tid över så att vi kan gå dit och lyssna och på lördag är det enligt tradition stor fest i Cathrines hus och den hoppas jag också hinna gå på, men till lördag borde vi ju vara klara med flyttandet tycker man.
-
På tisdag drar skolan igång igen med Immunologi, patologi och patofysiologi. Det känns som att sommaren har gått alldeles för fort, eller iaf att jag har gjort för mycket saker. Har ju hunnit med att både jobba och praktisera men inte att vara riktigt ledig. Nästa sommar ska jag inte planera in lika mycket.. då ska det bli fler dagar på stranden och i stallet! Har varit ute och ridt lite nu den sista veckan och fick bla rida fina Navarone. Han har tävlat internationell hoppning och vann höjdhoppningen på Sthlm Horseshow nu i vintras, Det var kul att få rida honom :). Jag hoppas att vi inte ska ha alltför mycket i skolan nu i början på oktober för då är det ju Breeders i Flyinge som jag vill åka över och titta på!

Nuuu borde jag sova, 5 timmar tills alarmet ringer.. önska mig lycka till med optikern!
-
Tietgenkollegiet, min lägenhet ligger på 3e våningen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0