Jobb på Roskildefestivalen!!

Tjodelo!
-
Den här veckan har verkligen varit händelserik!
Börjar väl med att säga att jag och alla mina danska tjejer har fått jobb på Roskildefestivalen i sommar!! :D
Vi skickade iväg ett gemensamt mail i tisdags till sponsorerna och nu hade vi fått svar. Inte nog med att vi alla 8 får jobb, vi får troligen jobba alla tillsammans också på samma skift med att sälja mat och olika drinkar! Efter 3 dagars arbete har vi sen inträde till hela festivalen.. åååh jag ska se King of Leon :D. Berättar med när allt är helt spikat!
Och så det som hänt tidigare i veckan:
I måndags var jag och provred hästen jag pratade om. Det gick bra, när jag väl hade hittat fram med cykeln vill säga. Tjejen som har hästen var trevlig. Stallet ligger på skolans gigantiska marker så man får i princip galoppera över alla fält. Det tog 20 minuter att cykla de 6 km när man cyklade rätt OCH hästen var trevlig :). Tjejen som äger den läser sista året på veterinärprogramet så hinner inte helt med den och nu är tanken att jag ska hjälpa henne tills hon hittar någon annan som vill ha den på "part"(typ halvfoder). Hästen har visst gått upp till St George med sin tidigare ägare och det märktes att hon kunde många saker och verkligen ville göra rätt. Ska bli kul att rida henne :). Efter ridningen fick jag stressa hem och slänga mig i duschen innan det var dags för middag hemma hos Cathrine där vi åt Fia/Fie som deras får hette.. Det blev en trevlig kväll när vi alla hade med sig olika tillbehör till fåret. Jag gjorde bla en svampsås med egenplockade trattisar som gjorde succe. Jag har redan fått beställning på att plocka svamp till hösten som de sen vill köpa här :P
-
I tisdags var det dags för den första danskakursen. Vet inte helt vad jag tycker om den ännu. Känns inte som att vi kom så långt eftersom det var många introduktionssaker vi skulle igenom, men det kändes också som Martina och jag var lite bätter än de andra. I allt var vi nog 12 st blandat svenskar, norskar, islänningar och någon finne. Alla de andra läste på CBS- som är Copenhagen Business school och där de verkar läsa engelska utbildningar så någon av de andra pratade inte någon danska alls ännu. Själva kursen verkar däremot lägga stor vikt vid grammatik och uttal vilket är bra för det är verkligen stor skillnad. Vi fick lära oss flera mun, hals och tungrörelser som gör att vi ska kunna uttala danska ord. Det var faktiskt lite komplicerat :P. Inte konstigt att de tar upp på de danska nyheterna att elever i årskurs 6 fortfarande inte kan skriva. Danskan ser verkligen helt annorlunda ut i text mot hur man uttalar saker. ¨
-
Imorgon ska jag ut och rida igen. Jag hoppas min träningsvärk från gymmet igår inte blir värre för bara.. just nu känns det lite stelt. Sen på kvällen ska jag nog med Martina till Bonnies Housewarming(inflyttnignsfest) om jag inte är alltför trött. Har i alla fall fått hela lägenheten städad idag så saknar bara att packa lite innan mamma, pappa, Irene, Mona och Håkan hit till Köpenhamn på lördag. Tror planen är att vi ska gå på muskelutställningen på Experimentarium och se Body Worlds och sen ska vi åka en sväng till Tyskland :D. På söndag åker jag med mamma och pappa till Ronneby där jag stannar till på onsdag eftersom vi har en veckas SPORTLOOV, härligt :D.
Jag hoppas på att rida lite där hemma med och så ska jag klippa mig och åka till Karlskrona med Christine på shopping. Känns redan som att jag kommer planera in för många saker på 3 dagar. Borde ju försöka ha lite lov med :P
-
Bild från ANS-föreläsningen häromdagen. Alltså om nervsystemet. Det var våran huvudlärare i anatomi som vi hade för första gången. Han gick emot tekniken och vägrade använda sig av powerpoint som alla andra, så man kan skriva noter på slidsen. Istället producerade han i massa komplicerade bilder som skapade en del förvirring. Speciellt för oss som satt så högt upp att vi inte kunde se texten han skrev till. Fast ska säga till hans försvar att det var en väldigt inspirerande föreläsning bara att hans bilder var i en klass för sig.
Tjejen som sitter längst ner till höger är Martina, vet inte vad hon glor på egentligen :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0