Praktik & Finbesök från Danmark

Efter 5 veckors jobb på Maxi har jag nu haft två veckors praktik på Distriktsveterinärerna i Karlskrona. Det var två mycket bra veckor! Varje dag fick jag välja om jag ville vara inne på smådjurskliniken, åka ut med hästveterinären eller på jouren. Alla veterinärerna var så duktiga på att förklara så lärde mig mycket. Så himla kul att man kunde koppla ihop allt det man läst nu första året med verkliga saker. Spänande när man utifrån olika symptom och prover kan diskutera sig fram till en diagnos. Många av de sjukdommar som vi hade nu på den sista anatomi och fysiologitentan var det djur som kom in med, som Cushings disease, diabetes, hyperthyroidism, hjärtsvikt osv :P. Ser faktiskt fram emot att börja höstens patologi och immunologikurs trots att sommaren har gått alldeles för fort!
-
Förra veckan kom Cathrine, Liv, Sigrid och Jeannie på besök efter en roadtrip i Sverige där jag och Ronneby var finalstoppet. När jag kom hem från praktiken en dag så hade de redan kommit och tagits emot av mamma, snacka om att det var konstigt att plötsligt höra Cathrines röst hemma hos mig hon som tillhör min "Köpenhamnvärld" :P.
Det blev tre trevliga dagar med mycket skratt. Johannes verkade imponerad över hur högt och mycke de pratade och skrattade. Jag har ju sagt att danskar är mer högljudda än oss svenskar ;). Första dagen bokade jag in Oscar granne för att ta oss med ut på havet där vi åkte runt bland öarna och ut på öppna havet. Ute på öppna havet var det så höga vågor att båten hoppade fram i berg och dalbana(alla älskade det), jag blev dock helt dyngsur där jag stod. Sen åkte vi in på Ronnebyån med båten och blev avsläppta vid torget. Därifrån gick vi upp runt kyrkan och kollade på den gamla delen innan vi gick till brunnsparken och fikade på Cafe Mandeltårtan. Sen fortsatte vi med en tur i parken innan vi gick hem genom skogen. De andra dagarna var vi inte lika aktiva men han med en tur till Karlskrona och ett besök på glaciären. Vi var också och badade och så lekte jag frisör på kvällen och klippte Cathrine och Jeannie :)

-
Veronica Maggio på östersjö :)
-
Jeannie, Cathrine, Liv och Sigrid framför Karön :)
-
Båtturen :)
-
På ån i byn :)
-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0