Mot handbolls-VM!

Hej!
Nu har vi varit igång i skolan i en och en halv vecka. Att komma tillbaka var så himla kul, det kändes inte ens lite jobbigt faktiskt :)
Förra helgen så var det tänkt att jag och Anna skulle till Cat i Hellerup och kolla på film, men i sista stund ändrades det till att vi skulle ut tillsammans med några från hennes hus istället. Så vi började där med att hon bjöd oss på mat och så förfestade samtidigt som de fick se ett smakprov på svenska Lets dance. Allihopa kommer från söderjylland så de förstod inte ett dugg vad de sa på svenska, men de tyckte Tony Erving verkade kul iaf. Framåt klockan tolv tog vi tåget in till stan och efter en kort stund på något dåligt stället hamnade vi på en pubb/klubb som hette Barcelona. Jag är inte helt säker på vart vi var men tror det var på runt Nørreport ungefär. Klockan sex kom jag i säng hemma hos Cat efter en mycket trevlig natt. Killarna från hennes hus gick då vidare och hade kommit hem halv 8. Snacka om att Köpenhamn aldrig sover!
Fyra timmar senare var vi uppe för att möta upp Line och Lea för reashopping. Vi var väl inte helt på topp men höll iaf på några timmar ute på stan innan vi åkte hem och kollade på handboll.
-
I veckan har det mest varit plugg för vi har tenta i både fysik och histologi om en vecka. I torsdag kom Cat med mig hit ut och så hade vi hard core plugging som inte var så hard core för att efter jag hade bjudit henne + Anna och Martina på mammas köttfärssås och spagetti så hade vi svårt att komma igång igen.
-
I fredags öppnade Anatomitentan 2/7 som vi har en vecka på oss att göra. Jag och Anna var otroligt effektiva genom att sätta oss med den i fredags eftermiddag. På 3 timmar nådde vi ungefär halvvägs. Det firade vi sen med att åka in till A-vej och delta i Bollywood partyt. Vi kom nog hem vid ettiden därifrån så det var inte så farligt.
Igår förmiddags var vi igång igen och gjorde på 4 timmar till resten av tentan och är nästan klara för att avleverera den nu. De är 7 Anatomitentorna handlar om att man ska svara på 30 frågor varje gång som handlar om det vi gått igenom sen sista tentan. Det är inte så svårt om man har hängt med, men man ska ha 90% rätta svar för att klara den tror jag så det tar ändå lång tid om man ska vara helt säker på sina svar.
-
På eftermiddagen igår så kom Cat hit igen för en pluggweekend. Igår var det Martinas födelsedag så på kvällen var vi bjuda på kalas hemma hos henne. Det blev en himla trevlig kväll med massor av skratt när vi skulle spela Party Alias. Jag gillade det spelet skarpt :). Det går ut på att man ska ta sig runt en spelplan genom att förklara olika ord utan att säga just det ordet och så ska ens lagkamrat gissa. Det var lite knepigt för Cathrine eftersom det ju såklart var svenska ord, men måste säga att hon har blivit sjukt bra på att förstå svenska den senaste tiden, jag är mycket imponerad.  Det blev en salig blandning av språk men det västgötska laget med Anna och Martina vann, medan det danska med mig och Cat kom på delad plats med det engelsktalande laget Carro och Andrea :D
-
Cat som sov här + Anna och Martina har också hängt här hela dagen idag och tillsammans har vi haft en dag i Histologins tecken. Finns inte så mycket mer att säga om det än att NUU börjar tentastressen snart och jag ska snöa in mig i skolan..
-
Imorgon blir min sista dag i friheten när vi ska åka över till Malmö och sen handbolls VM! Jag är supertaggad! Det är Cat och hennes hus och så jag, Line, Christina, Louiuse och Drews som åker. Alla de är från klassen. Vi ska se Australien - Kroatien och Danmark - Serbien spela. Australien matchen fick på tydligen på köpet när vi köpte Danmarkmatchen så det är nice. Danmark besegrade ju Australien med 35 bollar häromdagen såå Kroatien lär ju vinna, men vi ska hejja lite på Aus iaf. Dom kanske kan få till mer än de 12 mål som de fick sist. Deras mål hade tydligen varit att få in 15 mål mot Dan så de lyckades ju inte helt..
Woohoo imorgon kommer bli så kul! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0