Lost Friggos, vilken kväll!

Hejsan!

Folk verkar se mig som värsta reseguiden nu mera. Har nu i veckan fått flera mail från hela världen angående resetips :D.  Det är från sånna som jag träffat på min resa och som nu sett mina bilder verkar det som. Hur som helst är det väldigt roligt att tipsa folk och dessutom få höra hur dom har haft det sen vi sist sågs :)

Denna veckan har förövrigt gått väldigt fort, vet inte vad som hände med den. Jag har hunnit med ett tandläkarbesök där vi konstaterade att det inte finns några visdomständer i min mun, hur gutt är inte det? :). Sen har jag haft min första jobbdag på Maxi sen jag kom hem. Det gick hur bra som helst trots att jag var lite nervös innan. Tiden var nämligen fredag eftermiddag dagen efter löning. Den dagen i månaden som det är som mest folk. Mina fingrar hade dock full koll på vad dom skulle göra, det var lite märkligt. Kändes som att det var en vecka sen sist man jobbade och inte över 6 månader! All personalen var också himla välkomnande, bättre arbetsplatsmiljö än Maxi i Ronneby är nog svårt att hitta faktiskt :).

Igår var det dags för premiären av Ronneby svänger. Vi började med förfest hos Anders redan vid klockan 6. Efter några timmar gick vi ner till stan för att lyssna på Lost Friggos som spelade på Cafe och Matsal men eftersom det var kö gick vi till Jekyll först en sväng. Där spelade Hurricanes och vi fick så bra platser så att vi nästan satt backstage ;). Efter ett tag gick vi sen tillbaka till C&M och stannade sen där resten av kvällen tills dom slutade spela vid klockan 2. Lost Friggos var verkligen bra och jag hade en grymt rolig kväll!! Minns iofs inte riktigt hela kvällen, men man kan se på bilderna från kvällen att jag har roligt ;). Vi dansade nästan hela tiden i fyra timmar, vilket jag nu i efterhand fattar jag inte hur vi orkade men tiden bara rusade iväg. Efter spelningen gick vi och käkade innan vi mötte upp grabbarna från Lost Friggos för en efterfest hos någon Fredrik som visade sig bo i samma hus som förfesten.
Kom inte i säng förrän klockan 6 imorse, vaknade två timmar senare jättetörstig innan jag somnade om igen och vaknade inte förrän 2 nu i eftermiddag. Lite jobbigt att sova bort halva dagen. Har inte gjort många knop nu i eftermiddag.. är för ovanlighetens skulle lite bakfull faktiskt! Har varit ute på en promenad med pappa och lagat Lök- och Rucolasoppa till familjen, det är ungefär allt. Dom andra skulle på bio ikväll, men jag kände att jag fick prioritera mina pengar lite. Nightclubbers ska spela på Ron på påskafton så då kan dom behövas. 

Igår räknade ut hur mycket hela min resa kostade. Tänker inte avslöja siffran här, men jag hade en lite aning om hur mycket det kunde vara sen innan och igår när jag räknade på det visade det sig stämma nästan exakt! Häftigt att jag kunde ha så bra omedveten koll på pengarna trots alla inkomsterna och utgifterna under resans gång :).

Nu väntar jag på att mina deklerationspapper ska komma. Får jag tillbaka mycket pengar på skatten åker Elina och jag eventuellt på skidsemester till.. Alperna! :D Hoppas vi kan hitta en billig sista minuten resa!

Veckans låt blir Rise Against - Hero of War. Är verkligen helt kär i den låten! Den har förföljt mig hela denna veckan verkar spelas överallt, t o m Lost Friggos körde den igår! Tummen upp för det!

Denna bilden togs i Nong Khiaw när vi var ute på våran expedition. Jag älskar den, älskade hela den dagen när vi kom då nära laomänniskorna. Barnen var otroligt söta och tjöt Sabai Dee(hej) hela tiden.


När vi badade i floden kom flera av byborna ner för att kolla på oss. Kvinnan på bilden är mamma till alla tre barnen. Vet inte hur gammal hon är, men hon skulle nästan lika gärna kunna vara deras storasyster känns det som.

Så söta <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0