WWOOFing

Da ar det nog dags for en liten uppdatering har igen for den senaste veckan har det hant mycket. Jag kom till tantens WWOOFing stalle tillsammans med en tysk tjej. Vi agnade tre dagar at mestadels tradgardsarbete. Tantens lilla hundvalp avgudade mig och foljde mig overallt. En kvall gick vi upp pa kullen bakom huset och hittade en rav och 24 kangurus, det var verkligen haftigt. Dom var betydligt storre ute i det vilda med jamfort med dom jag traffade pa Australia Zoo tex. Vi kunde dock inte komma sa nara for hundarna skramde ivag dom. Det sag lite roligt ut med en kanguruflock skutta fram i full fart med en hund i full fart 10 meter efter. Alina och jag var aven ute och cyklade lite. Omradet dar vi bodde ar ett av dom omradena som brann forra aret dar 180 manniskor dog. De flesta husen har bran ocksa ner sa allting ar valdigt nybyggt. Jag tycker det var ganska haftigt att komma ut i bushen och se de branda traden.
Efter tre dagar flyttade vi till en italienare 200 meter upp pa vagen eftersom tanten inte visste om hon skulle jobba. Italienaren driver ett B&B och ar svinrik sa har fick vi varsta lyxen. Han har som krav att man maste ga runt med ett glas vin i handen nar man vistas har sa jag borjar bli en riktig finsmakare nar det galler vin. Eftersom han har bade staderska och tradgardsmastare finns det inte sa mycket att gora har, bara smaplock typ.
I helgen flyttade Alina in till en annan kille har i omradet dar hon skulle fa betalt arbete. Jag skulle vanta nagra dagar med att flytta till honom eftersom jag inte visste om jag skulle stanna i omradet. Hos honom rakade Alina riktigt illa ut nar han forsokte valdta henne, men hon lyckades fly till en granne mitt i natten. Sa denna veckan har verkligen varit kaotisk. Det har kommit fram att han nastan hade ihjal sitt ex forra aret ocksa. Jag tyckte han var obehaglig redan fran borjan. Polisen verkar iaf valdigt angelagna om att satta dit honom, tror dom har vantat pa detta lange. Alina korde polisen till Melbourne samma natt som det hant, men har pratat med henne i telefon och hon verkar vara okej. Tycker hon ar valdigt modig som har atalat honom. Imorgon ar jag kallad till forhor for att beratta vad jag vet om honom. Vilket ar ganska mycket eftersom han typ berattade allt for mig om vad som hant :S. Han verkade inte ens fatta att det var fel.

Jag bor nu kvar hos italienaren som vagrar lamna mig sjalv en minut. Han ar t6yp livradd att den har mannen ska komma hit. En bra sak ar att han ger mig betalt arbete 4 timmar varje dag(100kr/h) och sen har jag gjort 10 timmars datorjobb for en psykolog(140kr/h) sa helt plotsligt har jag lite extrapengar. Kanns bra infor Asien. Har aven varit hos frissan denna veckan. For bara 180 kr fick jag 45 minuters klippning med bra resultat.

Idag har jag haft min sista dag har i Yarra Glen. Imorgon blir det buss och tag till Melbourne och darifran tag till Shepparton. Shepparton ligger norrut harifran, innat landet, Garry en av pappas kontakter har en mjolkgard dar sa ska bo hos honom ett tag ar det tankt. Han verkade valdigt trevlig i telefonen sa det ska bli kul. Det jobbar en dansk kille dar nu sa kan aven passa pa att ova danska lite!

Sahar ser det ut dar det brann forra aret.

Pa en cykeltur hittade vi fina kossor.


Har ar det 10 kangurusar med pa bilden, men ni kan nog bara se 5 elr 6 av dom. Senare jagade hundarna ihop alla 24 till en enda flock.


Malaysiamiddag. Italienaren, Sasha, Judy och Bee(precis flyttat hit fran malaysia och bjod pa maten)

Lyx hos italienaren:)


Kangurukullen







Kommentarer
Matilda

Herregud vad mkt du varit med om Matilda! Ta hand om dig... Kram!

2010-01-16 @ 10:17:46
Kristina Hedström

Hej Matilda!

Tack för ditt julkort! Fantastiskt roligt att få och även att gå in och se och läsa om allt du varit med om. Otroligt mycket spännande. Nu blir även Arne och jag sugna på Nya Zeeland, så du säger att det är häftigare än Australien, vilket vi tyckte var såååå härligt då vi var där 2007. Vi var ju mest på västra sidan; Perth, Agusta, Esperance, Kargoorlie mm och sedan flög vi över till Sydney där vi avslutade resan. Så, hälsa Australien från oss och ta väl hand om dig och fortsatt härlig tid "därborta". Förresten så kan vi hälsa från din farmor o farfar som vi träffade i förra veckan. De mår allt väl nu när de har kommit i ordning i sin nya lägenhet, men det har varit en omställning.



Många hälsningar till dig från Arne och Kristina

2010-01-18 @ 14:00:51
natalie - inte som alla andra

Gud vad underbart du verkar ha det! :)

2010-01-18 @ 16:46:47
URL: http://naataliiiie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0