Bonde Matilda

Hejhej!

Nu har jag redan varit hos Garry med familj utanfor Nathalia i 4 dagar, tiden gar verkligen fort.

Jag akte ju som sagt fran italienarens hus i sondags tidigt pa morgonen. Han skjutsade mig till bussen dar jag sa smaningom fick byta till tag for att komma in till Melbourne. Innan vi sa hejda fick jag $50 av honom utan att ha arbetat for dom, schysst! I Melbourne forsokte jag hitta Ida och Carro utan att lyckas, sa motte upp Johan(fran julen) och Victoria istallet. Vi gick sen och kollade pa arenan for Australian Open, dock var vi lite sena sa kom inte in och kunde se sjalva tennismatchen. Det var en jakligt kall dag i Melbourne sa efter det gick vi och fikade istallet. Det blev en valdigt trevlig eftermiddag, vi han dessutom reda ut varfor solen gar baklanges har i Aus :P.

Vid 18.30 satte jag mig pa taget mot Nathalia. I Shepparton fick jag byta till en buss, men en chauffor stod dar fint och bockade av oss som skulle till Nathalia sa jag behovde inte oroa mig om att komma vilse. I Nathalia plockade Tania(Garrys syster) upp mig och korde mig till farmen. Jag trodde att Garry och Tania skulle vara gamla av nagon anledning men dom ar bade i 30 + aldern. Farmen dom har bestar av 300+ mjolkkor, 6 hundar, 2 katter och 3 hastar. En av hastarna har jag fatt som min egna och alla hundarna ar himla sota sa jag stortrivs ju :). Den danske killen, Christian, som jobbar for Garry genom ett internationellt utbytesstudentsprogram ar ocksa valdigt trevlig. Han har redan tagit pa sig uppgiften att lara mig danska sa hoppas han lyckas. Det bor tydligen flera andra scandinavier i omrade som jag ska fa traffa imorgon pa pubben, kul :).

Dagarna har som sagt gatt jattefort. Jag har fatt lara mig mjolka(kossorna aker runt i en stor karusell), det ar bara att ploppa pa mjolkmaskinen. Sen har jag oronmarkt kalvar och vaccinerat dom. Igar frysmarkte vi aven runt 50 kossor. Christian forsokte aven lara mig kora traktor, men lyckades val bara sadar med det. Daremot far jag kora fyrhjulingen overallt, jattekul! Dom sag helt forvanade ut nar jag sa att jag kunde kora det redan sen innan. Eftersom jag inte kunnat nagra av dom andra sakerna dom fragade om innan det :).

I helgen ska vi ut pa floden och aka vattenskidor osv tror jag. Helgen efter det planeras det for en campingtur till bergen. Ikvall ska vi pa Dairyweek(utstallning och show med kor tror jag). Det ar verkligen fullt program har :). 
Idag akte jag med Garry och Tania in till nagon stad pa K for att kolla mejlen. Har aven kikat lite i affarer och laddat med shoppingideer infor Asien :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0