Sista dagen downunder, Thailand imorgon!

Heeey!

Om 11 timmar sitter jag pa flygplanet till Bangkok! Ska bara sova lite forst.

Resan hit till Sydney gick bra. De danska killarna lyckades inte fa sin bil sald sa jag akte med Galvin en av Roscos kompisar istallet. Han bjod dessutom pa en motellnatt och kak sa stjanade 150 $ pa att aka med honom istallet for med tag. Mycket pengar for en backpacker :).

Jag kom till Syndey och YHAs hostel vid lunchtid igar och det blev ett kart aterseende. Det var ju har allting borjade for 4,5 manader sedan :). Efter att ha varit pa Work and Travelskontor och banken for att avsluta mina konton gick jag ut pa jakt efter lite souvenirer. Hittade allt jag hade tankt mig sa var nojd. Sen satte jag mig pa freeshuttlebussen och akte ut till Circular Quay for att halsa pa operahuset och Harbour Bridge. Nar jag skulle tillbaka hade saklart shuttlebussen slutat ga sa jag fick ga hela vagen tillbaka. Passade pa att ga George St for ovanlighets skull.. en mycket ironik mening eftersom kutade den gatan fram och tillbaka tusen ggr sist vi var har!
Jag ar faktiskt farvanad over hur bra jag hittar har i Syndey behovde inte ens anvanda karta. Sydney far nog ses som min favoritstad har i Australien :)

Idag har jag fixat annu mer saker. Bla vaxlat resten av mina dollar till bath och skickat hem min ansokan till veterinarutbildningen i Kopenhamn. Sen far pappa lagga i mitt betygsdokument och skicka vidare ansokan till Kopenhamn.  Pa tal om mamma och pappa sa fick jag ett paket fran Sverige nar jag kom hit till Syndey. I det lag det minnskort, usb(det tas mycket bilder) och lite godis. Godiset blir perfekt for flygningen imorgon :). I paketat lag aven nagot lite ovantat, namligen en Kalles Kaviar! Visste det ar valdigt svenskt men jag tycker ju knappt om kaviar. Fast gick och kopte lite agg och da var det ganska gott iaf. 
Nu i eftermiddag har jag hangt med en dansk tjej fran rummet. Hon ar bara 18 ar och har inte ens gatt i gymnasiet. Manga som reser har ar valdigt unga. Jag fick hjalpa den danska tjejen att tvatta, samt forklara att vita klader inte kan bli fargade om man tvattar dom med tvattmedel for fargade klader(hon var lite orolig for det). Sen tvattade vi hennes klader i tre olika tvattmaskiner, varav i den ena vi bara la en handuk eftersom den kanske kunde ludda lite. Snacka om att vara radd om sina klader :)  

Ikvall har vi varit och kollat pa Borat. Jag som trodde jag skulle hata den filmen tyckte faktiskt att den var ganska underhallande. Den hade definitivt sina stunder.

Nu ar det strax dags att ga tillbaka till YHA och sova. Kommer kannas lite konstigt att lamna Australien imorgon, tur att jag inte ska aka direkt hem. Borde tranat mer pa min danska dom senaste veckorna men engelska ar ju sa himla mycket enklare. Kan iaf kanna mig stolt over att engelskan flyter lika bra som svenskan just nu, eller t o m battre. Pratade med Sverige pa skype imorse och nar jag skulle saga nagot utan att tanka borjade jag pa engelska hela tiden :)

Onska mig lycka till med flygningen imorgon! Den tar 9 timmar. 9 timmar som jag ser fram emot eftersom det ar med Air Asia och jag kommer fa egen tv osv + god mat, lyxigt:)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0