Livet pa Kho san Road

Hejhej :)

Jag trivs battre och battre i Bangkok. Igar akte vi till Weekend Market som ligger utanfor Bangkok. Det ar tydligen en av varldens storsta marknader med 200 000 besokare varje dag. Nar vi skulle aka dit gjorde vi som thailandarna och satte oss pa lokalbussen. Vid kopcentrumen bytte vi sen till skytrain som tog oss hela vagen till marknaden. Bussen gick bra men nar vi skulle pa skytrainet missade vi att man skulle byta tag efter en station sa akte 7 stationer at fel hall innan vi insag vart vi var pa vag. Klantigt, men vi kom iaf fram sa smaningom :)

Efter sex timmar pa marknaden och flera plagg och saker rikare akte vi tillbaka till kopcentrumen. Dar fortsatte jag shoppa ett tag till medan Pearlie gick pa akvariumet. Jag hittade aven Tesco som ar ett stort supermarket. Det var lite roligt for trots att jag var dar sakert 30 min sag jag inte en enda vasterlanning. Priserna dar innen var ocksa valdigt laga sa vill man handla billigt utan att pruta ar det ju till icke turistaffarerna man ska ga till. Det slutade med att jag kom tillbaka med tva klanningar, en vaska, necessar, klocka, schampo, mousse, mascara, makeup remover, fotfil och formodligen nagot mer. Alltihopa kostade under 500 kr :) 

Att bo pa Koh San Road ar lite speciellt. Det kryllar av turister har hela dagarna. Vid sextiden gar alla ut och borjar festa. Marknadsstanden har oppet till  kanske ett ungefar innan stamningen borjar forandras pa gatan. Vid tva gar de prostituerade ut pa gatan och saljer sig helt oppet. Vid sex pa morgonen dor festen ut och pubbarna byter nattklubbsmusiken mot frukostmusik. Vid niotiden kommer marknadsstanden fram igen samtidigt som gatan borjar ladda for kvallen igen.
Vi bor mitt pa gatan mellan de tva storsta pubbarna sa det ar verkligen fullt liv i vart rum dygnet runt, men jag tycker nastan det ar lite trevligt. Dom spelar verkligen bra musik och har man oronproppar blir det lagom hogt for att sova till ocksa :) 

Pearli akte till Kambodja nu imorse sa det ar darfor jag ar uppe sa tidigt. Ska strax ga och ata frukost med Jocke innan jag checkar ut. Sen ska vi boka nattbussen till Krabi(sodra Thailand) som gar ikvall. Jimmy akte till Krabi i forgar och ringde Jocke och berattade hur bra det var dar, sa nu ska vi helt plotsligt ocksa dit. Tydligen ar det ganska dyrt dar enligt Jimmy men jag hoppas att vi kan hitta nagot hyfsat billigt boende iaf! Hor hort manga som blivit ranade pa vaskorna pa bussen sa far halla hart i den!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0