Krabi Province och Phi Phi Island

Hey!

Tankte bara informera om att jag forfarande lever. Har verkligen hant mycket saker den senaste veckan. Bussresan ner till Ao Nang gick bra, jag sov mig igenom alla 14 timmarna :P. Ao Nang var extremt turistigt med svenskar overallt. Redan nar vi kom dit pa eftermiddagen drog vi over til Tonsai Bay  som ar stranden brevid Ao Nang, men med klippor runt sa anda sattet att ta sig dit ar med bat. Det var jag, Jimmy och Jocke som hade traffat en israelitisk kille som visade sig vara klattringsinstruktor, sa han ville att vi skulle klattra. Egentligen fanns det inte riktigt nagra klippor for norborjade dar, men det gick bra anda :). Tyckte verkligen att det var jatteroligt. 

Dagen efter flyttade jag over till Tonsai dar aven Petter som jag var pa Nya Zeeland var. Dar stannade vi sen nagra dagar helt avskilda fran all turismen. Var bla ute pa Deep Water Solo som ar klippklattring over vattnet utan nagra linor. Jag vagade mig inte upp hogre an 10 meter eftersom anda vagen ner var att hoppa i vattnet. Mitt tidigare rekord var bara 5 meter sa dubblade ju anda det.  

Efter det akte vi ut till Phi Phi Island dar vi stannade i tre natter. Phi Phi ar ocksa valdigt turistigt men valdigt mysig o. Bra partystalle for svenskar :). Sista dagen hyrde vi kajak en heldag och paddlade ut runt syster on Phi Phi Leh for att titta pa Maya Bay dar filmen The Beach ar inspelad. Det var verkligen jobbig paddling men klart vart det. Sjalva Maya Bay var inte sa speciell men det fanns manga andra fina vikar och snorkligen var valdigt bra.

Nu ar jag i Krabi town dar jag traffat en tysk och en japan. Igar akte vi alla tre pa EN skoter ut till Tesco for att handla. Det var verkligen hog spanning att aka runt i thailandsk trafik. Idag har vi varit ute vid nagot som kallas Tiger Cave eftersom det finns en stor sten som ser ut som en tiger. Huvudattraktionen ar dock att ga upp pa berget for 1237 nastan lodrata trappsteg! Det var sjutk jobbigt men val dar uppe hade man en fin vy. Kommer dock inte gora om det. Pa vagen tillbaka blev vi stoppade i en poliskontroll for att den tyska killen inte hade hjalm. Jag hoppade snabbt av och forsvann sa tror inte dom sag att vi akte 3 pa mopeden. Strax darefter smiter tysken fran polisen eftersom dom bara stannade oss for hjalmen, inga thailandare. Nu har vi fatt veta att dom inte kan gora sa mycket trots att de tog registeringsnumret, sa det var ju skont :). Hade vi stannat hade vi saker fatt betala.

Ikvall ska jag aka till on Ko Samui for att ga pa Reearth festival. Dar kommer Sahara Hotnights, Promoe, Timbaktu, Looptroop Rockers mfl spela i tva dagar. Inga artister jag lyssnar pa i vanliga fall direkt, men tror det kan bli kul :)

Tonsai Bay, redo for klattring!

Tonsai Bay

Tonsai Bay

Deep Water Solo

Phi Phi Islands

Kajak runt Phi Phi Leh, har i Maya Bay




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0