Bangkok

Bangkok ar verkligen mycket nya intryck. Flygresan hit igar gick bra. Jag satt med en trevlig tjej fran Israel som ocksa skulle backpackra i Thailand. Pa flyplatsen motte vi sen upp Pearlie fran Stockholm och delade alla pa en taxi till Khao san Road. Pearlie och jag hittade sen ett hostel for 30 kr/natt mitt i smeten, billigt :). Sen gick vi ut pa lite sightsing och traffade direkt massor med folk. Hela kvallen hangde vi sen med tre killar fran eng, aus och NZ som alla reste sjalva. Folk ar verkligen grymt sociala har om man jmfor med hur det var i Australien.

Idag har jag varit ute pa en 3 timmars tur med en tuk-tuk som ar en  moped med en hytt pa typ. Han tog mig runt till flera olika tempel och Buddha byggnader. Sen var vi aven pa regeringens kontor och kollade pa tagturer till Koh Phangan och norra Thailand. Det var meningen jag skulle betala 5 kr for turen men pa det sista stoppet forsvann chaufforen sa jag fick inte ens betala det.
Nu i eftermiddag akte vi jag, Pearlie och Creg(aus) till MBK som ar ett jattestort shoppingcenter. Dar motte vi upp en norrlanning som bor i Kambodja med en kompis just nu. Han kunde ge oss massa tips, men man far sa mycket tips av alla har att man snart inte vet vart man ska ta vagen ju! Vi fyra ska iaf strax bege oss till nattmarknaden innan det blir party pa Khao san Road igen :)

Bangkok ar valdigt trevligt men jag kanner redan att jag borjar fa nog. Folk ar thailandarna ar valdigt paflygna nar de ska salja saker och trafiken ar hysterisk. Luktar gor det ocksa, aven om det mest ar killars nasor som verkar ha stora problem med det.  I helgen bar det formodligen av mot Koh Phangan som ar en o utan for Thailands ostra kust. Kostar bara 200 kr att aka dit med de dyraste foretagen. Da inkluderar det typ 12 timmars tag och sen farja till on.  Efter nagra dagar dar ar det full fart mot djungeln som galler :)



Kommentarer
Joakims

men vafan, e jag norrlänning nu ??? :P

2010-02-13 @ 13:52:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0