Antligen regn efter 6 veckors torka!

Igar kom det antligen regn har. Vi har knappt inte haft ett moln pa himlen sen nyarsafton, sa det var faktiskt ganska harligt med lite regn :).

Forra helgen var vi i Mansville som ligger vid Mt Buller. Det var tankt att vi skulle campa men blev erbjuda ett hus i stan sa det var verkligen bra. Pa kvallen gick vi ut i Mansville och hamnade mitt i ett gang melbournekillars svensexa. Det blev verkligen en rolig kvall. Heter man Matilda bland australiensare ar man typ kandis :)

Annars har det inte hant sa mycket i veckan. Jag har cyklat fram och tillbaka till Nathalia nagra dagar for att hitta lite Internet. Det ar 3,5 mil fram och tillbaka sa det dryga ar att det tar 1,5 timme. Forsta dagen cyklade jag dessutom vilse, vilket i sig ar en valdigt stor bedrift eftersom det bara finns en hunvudvag och alla vagar ar spikraka, men jag lyckades iaf :/

Igar hangde jag med danska maffian till pubben och hittade en landsmann fran Kristianstad. Det var kul att prata svenska efter 6 veckors engelska :). Jag har traffat massor med svenskar pa resa men an sa lange inte en enda bleking. Reser inte blekingar?!
Pa sondag aker jag med tva danska broder till Syndey. Vi aker pa eftermiddagen, sover i bilen och kommer fram till Sydney pa mandag morgon. Jag rakade namna att jag ville till Sydney i helgen och da visade det sig att dom skulle dit. Dessutom ska dom bo pa YHAs hostel precis som mig sa far skjuts anda till dorren, helt perfekt :)

Nu ska jag aterga till kidsen.  Ar med Tania i skolan idag sa har en klass pa 20 barn i 9-10 ars alderna har i klassrummet. Kul att se hur det ar i en australiensk skola. Barnen har bla varsin Lenovo laptop(lyxigt) och ar valdigt valuppfostrade. Jag har precis hallt ett foredrag om Sverige och svarat pa tusen fragor om mig sjalv, fick manga fantasifulla fragor. Innan det sjong vi Queens - We Will Rock You fem ganger och barnen var valdigt imponerade over att jag kunde texten utan sanghafte :)

Hors nar jag ar i Sydney :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0