Utgång i byen!

Den här helgen har varit "helt vildt sjov"., alltså mycket bra :D
-
I fredags hade jag, Anna och Mickan idolkväll hemma hos Anna. Jag har hejjat på Jay sen starten så tycker helt klart att det var rätt att han vann.
-
I lördag hade vi julbak hemma hos Carro. Jag satsade på att baka lussebullar som jag idag på Lucia bjöd danskarna på. De kallar något liknande för saffransbröd, men det är inte alls förknippat med Lucia.
På kvällen i lördags var det dags för den första riktiga utgången i själva Köpenhamn och det blev en så jäkla bra kväll :). Först åkte jag till Cathrine i Hellerup för att äta middag med henne, Lea och Cathrines två norska vänner.
Det var lite kul med norskan eftersom jag och dom förstod varandra alldeles utmärkt medan Cat och Lea inte förstod ett skit av norskan. Snacka om att det blev förvirrande att växla mellan svenska, danska, norska och engelska hela tiden! Innan jag lärde mig danska hade jag svårt med norska, men nu upptäcker man att riktigt många ord som inte är lika på svenska istället är det på danska. Btw så förstår jag lite islänska också, det är med typ en blandning av allt :P
-
Aja, vi klockan 8 eller något sånt åkte vi iaf in till Nørreport och till en Engelsk pub vid Rundetårn. Där spelade vi sen pool i några timmar. Lea som är halvengelsk kunde ju det där med hur man spelar, hon fick stå för teorin medan Cat och jag bara sköt på hennes kommando. Killarna var betydligt bättre än oss hur som helst. Vi blev också utmanade av två kanadensare i några rundor, jäääääääkla vad bra den ena killen var.. Han siktade inte ens på bollarna utan kunde sikta in i kanten, sen studsade den mot kanske tre kanter INNAN den ens träffade bollen..som sen gick direkt ner i ett hål. Det var imponerande!
Vid 11 tiden mötte vi upp de andra i gänget Line, Christina, Sophie, Drews, Henrik, Kasper och även senare Martin, Daniel, Mads och några till från klassen.  Vi klarade sen av två pubar Out of Juice och Den glade grisen. Den Glade grisen var som att vara tillbaka på ett uteställe i Australien, samma feeling typ, mycket trevligt :)
-
Har ni sett Stampa med Leroy? Han gör numera succe här i Köpenhamn :D. Tänk er att vi är typ 10 stycken som går in till 100 % på Leroys moves på dansgolvet. http://www.youtube.com/watch?v=yrctMvIWpG
Haha Leroy är med oss överallt nu för tiden. Skulle man få en svår fråga på anatomipresentationen av vår räv kan man ju alltid dra till med ett av hans moves för att komma undan :P
-
Jag kom typ hem kl 5 och sov hela dagen igår så blev inte så mycket gjort då. Idag hade vi presentation nr 2 av vår räv av musklerna i underarmen. Det gick faktiskt ganska bra trots att vi alla hade haft en ganska oseriös helg, vi har bra teamwork.
-
Efter skolan idag skulle Cat och jag med Sophie och provträna på FitnessWorld för jag funderar på att byta gym efter jul. Dock visade det sig att de skulle ha 75 kr för en provträning och det tyckte vi de skulle ha bjudit på så vi skippade tränandet. Jag gav mig istället ut på julklapps jakt. Lyckades röra mig typ 1/4 av Ströget på 3 timmar.. jag undrar vad all tiden tog vägen, hittade dessutom allt utom just det jag letade efter.
-
Nu är det dag för mig att sova! Lyckades ställa klockan på 6.50 istället för 5.50 i morse så vaknade en hel timme försent!! Gissa vad? Jo jag kom i tid till skolan! Lyckades fixa allt utom kaffe på 20 minuter och hann med en buss senare än den jag brukar ta. Vad gör jag egentligen uppe kl 5.50 om jag egentligen kan klara det på 20 minuter?
-
Bild från Vilda Vesternfesten förre helgen!
Anna, jag och Martina
Pool-spel på den Engelska puben i lördags.
Sophie, jag och Christina(och en norrman) med vår megadrink
Tyvärr glömde jag bort att ta bilder när det var dags för Leroy..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0