Mot Göteborg!!

Hejsan!

Kl 12.30 från mobilen
Nu sitter jag, Elina och Filippa i bilen på väg upp till Göteborg. Klarade nyss av ett stopp vid Gotteboden i Örkeljunga. När vi kommer fram till Göteborg ska vi snabbt installera oss i lägenheten innan vi drar ut på stan för shoppping, upphämtning av startbevis och middag på stan :-). Imorgon ska jag och Elina springa Midnattsloppet med start 22.20. Målet är att springa milen på en timme Sen är det party hela natten :-) .. Och på söndag är det Liseberg som gäller för hela slanten!

I dagens planer ingår även ett besök Buttricks där det ska inhandlas maskeradsaker inför rusturen(danmarks nollning). Rusturen inleds med en fest. Sen drar mitt gäng, Port Arthur, till sverige för 4 dagars lägerliv i de skånska skogarna ;-) varje dag är fulla av galna aktiviteter och olika utklädnader.
Det är verkligen mycket att planera inför skolstarten! Jag börjar äntligen reda ut alla frågetecken om bostad, bankkonto, försäkringar, bidrag, danskt personnr osv osv. Ligger riktigt dåligt till i studentlägenhetslistorna men tydligen finns det någon garanti att alla ska ha bostad senast 2 veckor efter skolstart så det löser sig nog. En kompis i Köpenhamn trodde hon kunde hjälpa mig med tillfälligt boende så hoppas på det :). Har eventuellt även en annan lägenhet på gång som ligger väldigt centralt.


Nu är vi tillbaka i lägenheten efter en mycket lång dag! Har sprungit runt överallt inne i centrala Göteborg känns det som. Efter att vi hade lekt av oss inne i maskeradaffären gick vi runt och shoppade några timmar. Jag som kände mig lite för trött för shopping kom ändå hem med ett par skinleggins och ett par skor så är nöjd. Vi avslutade dagen med en otroligt god Kinabuffe innan vi åkte hem. Perfekt thailänsk Pad Thai serverade de också där så jag förflyttade mig tillbaka några månader till Thailand igen kändes det som. En Pad Thai kostade väl ungefär 7 kr på gatan så det blev ofta att man åt det. Gott dessutom :). Saknar verkligen min resa..

Lägenheten vi bor i är Elinas systers och som lite passande åkt till Ronneby denna helgen. Jag har aldrig sett en så "perfekt" boende. Skulle kunna vara taget från vilken inredningskatalog som helst. Min resväska ser mycket malplacerad ut där den stär kan jag säga. Här finns ingenting framme som inte fyller ett estetiskt syfte. Inte ens ett brev eller liknande. Väldigt häftigt :P

Nu ska vi vila så vi orkar springa snabbt imorgon :) önska oss lycka till!



Kommentarer
christine

GotteBOET Matilda! ;)

2010-08-20 @ 23:24:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0