Sjuk, mamma i bikini, högskoleprovsångerst..

Hejsan!

Nu har det varit lite dåligt med uppdatering här igen, men det har inte funnits speciellt mycket att skriva om. Jag har legat sjuk i en vecka i någon jobbig virussjukdom. Hög feber upp och ner, fruktansvärd huvudvärk, illamående och spya pga huvudvärken och väldigt ont i hela kroppen. Har rört mig mellan sängen och datorn vid soffan hela dagarna, sjukt tråkigt. Sjukdomen började förra onsdagen och det är inte förrän nu jag känner mig helt pigg igen. Fast i lördags ignorerade jag iosf min sjukdom och gick på fest. Febern hade varit uppe på morgonen och var alltså nere på kvällen så tänkte att jag minsan inte skulle missa påskaftonens stora fest på Ron där Nightclubbers spelade. Efter att ha varit på en uppvärmingspromenad med vovven åkte jag på förfest hos Kasper. (Uppvärmningspromenaden behövdes verkligen, kände mig som en 80 åring efter att ha legat stilla i fyra dagar).  Festen hos Kasper var trevlig och först vid 12 lyckades vi äntligen ta oss iväg till Ron. Precis som det brukar vara på juldagen så var dom flesta hemma denna helgen så träffade mycket gamla kändisar, kul! Technomusiken var inte riktigt min grej så höll mest till i slagerbaren, vilken kanske inte heller riktigt var min grej men iaf bättre och hade riktigt kul :).
Dagen efter var det mindre roligt när jag vaknade med både bakfyllan och febern/huvudvärken, usch säger jag!, fast kändes ändå värt det på något sätt.

Nu i dagarna har jag umgåts lite med Cilli, Fian och Lisa också vilket har varit kul. Dom tvingade bla mig att titta på Twilight en andra gång, och inte heller denan gången såg jag något bra i filmen. Lisa var mycket upprörd över storleken på vampyrens(vad heter han, huvudpersonen?) ögonbryn vilket inbjöd till att jag kunde prata mig ganska mycket igenom hela filmen, skönt :)

Häromdagen solade mamma utomhus i bikini vilket jag då tyckte var vansinne och smygfotade henne genom toalettfönstret, samtidigt som jag dokumenterade termometerns temperatur som då stod på 10C. Smygdetaljen i fotograferingen sabbades lite eftersom blixten gick av på kameran, mamma såg mig, pekade, reste sig och rusade in i garaget. Mycket underhållande tyckte jag, mindre roligt tyckte hon och var sur på mig i flera timmar :).
Igår fick jag dock äta upp detta lite när jag satte mig ute i solen, för efter 20 minuter hade jag bara shorts och BH kvar.. det var alltså lite varmare i solen än vad jag trodde. Efter två timmar hade jag även solat in BHn på kroppen, jäkla vad den svenska solen tog mycket! Solbrännan är räddad! =)

Nu har jag hela förmiddagen skjutit upp att öva lite inför högskoleprovet som är på lördag. Så där har ni anledningen till att jag sitter här och skriver blogg :D, fantastiskt vad man omedvetet kan anstränga sig bara för att slippa göra något annat? Förutom detta har jag även kollat tv, badat bubbelbad och epilerat benen. Det sistnämda involverade ganska mycket smärta så börjar fundera på om öva högskoleprov kan vara så mycket värre än det liksom? Suck på mig, hur ska det gå när jag ska börja plugga sen! 
Min utbildning till hösten kommer dessutom förmodligen hänga på mitt reslutat på lördag så känner viss press. Har mitt 1a och 2a alternativ redo till hösten. 1a är såklart veterinär, men där kommer jag inte komma in. Mitt 2a alternativ är också ganska osäkter om jag kommer in så mitt 3e och 4e val kommer bli viktigt och där kan jag inte bestämma mig för vad jag ska välja, blää. Hoppas på mitt högskoleprov och hoppas på mitt 2a alternativ!

Okej, dags att ta tag i övandet! 
Sen ut i solen som belöning + Lund på söndag stor belöning :)
 

Ni kan ju njuta lite av vyer från Tongariro National Park på Nya Zeeland under tiden ;)
Fantastik och jobbig heldags vandring gjorde vi där. Vulkanen är samma som Mt Doom i Sagan om Ringen filmerna.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0