Högskoleval, grillning och Malmöutgång!

Tjodelo!

Kul att bloggen får fler och fler läsare hela tiden.
Det var kul att följa med Matilda och hälsa på Jacky. Han står i ett fint litet stall utanför Lund och jobbar just nu på att komma i form inför tävlingsäsongen =).

I onsdags hade jag väldigt mycket ångerst över mina val. Solade några timmar i parken med Mattias, Sanna och Peter för att försöka reda ut valen men blev nästan bara mer förvirrad. På kvällen bestämde vi oss för att grilla så gick och köpte kött, pommes, majskolvar och vitlöksbröd och sen klarade vi av årets första svenska grillning! Mycket gott =).  Gott med kött med efter några dagar med sojakorv, sojahamburgare och sojanuggets. Det ända som smakade någorlunda riktigt var sojakorven annars big no no för mig.
På festade jag och gick ut med Agnes och hennes vänner på kvällen eftersom dom var lediga från skolan dagen efter. Tufft att kunna gå ut på en onsdag. Efter pubben blev det efterfest här också så blev ganska sent, men det var trevligt ;)

Stirrig som jag var för inför högskolevalet vaknade igen efter bara några timmars sömn. Sen hela dagen försökte jag väl egentligen bara reda ut vad jag skulle välja. Jag hade bestämt mig för en ordning när jag vaknade på morgonen och på kvällen slutade det med en helt annan ordning. Vid typ 8 på kvällen ringde jag nämligen upp Sven en klasskompis som nu går civilingenjör inom ekosystemsteknik. Efter 45 minuter hade han nästan övertygat mig om att det var utbildningen för mig, iaf gav han mig en väldigt bra inblick i utbildningen. Efter det blev det ännu mer telefonkonferans med mamma och pappa innan jag vid elva skickade in min ansökan. På övertid några minuter efter kl 00 ändrade jag dessutom ordningen igen, suck! Efter den pärsen kunde jag absolut inte sova så kollade på film i flera timmar innan jag somnade.

Min valordning blev nu:
Veterinär, Uppsala
Civilingenjör Ekosystemsteknik, Lund
Civilingenjör Väg- och Vattenbyggnad, Lund
Civilingenjör Energisystem, Uppsala
Civilingenjör Elektroteknik, Lund
Civilinhenjör Miljö- och Vattenteknik, Uppsala

Nu några dagar senare är jag skitnöjd med min ordning. Hoppas verkligen jag kommer in på Ekosystemstekniken har redan hört om fler som också sökt den. Halva utbildningen hålls på engelska vilket är lite häftigt och under 4e eller 5e året kan man plugga utomlands. som inriktning under 4e och 5e året kommer jag förmodligen välja energisystem eller processdesign. Tror jag vill jobba med olika sorters energikällor tex vind, vatten och kärnkraft :)

I fredags var jag en sväng på Nova, ett stort shoppingcentrum utanför stan. Tog cyklen dit vilket verkligen krävde sin koncentration. Jag är inte van att cykla i storstäder med bilar, cyklar och gångare överallt. Ibland skulle man dessutom följa cykelspåret i korsningar rakt ut i trafiken bland bilarna. Knepigt.
På kvällen bjöd Mattias och Sanna på middag. Det var gott :). Sen kollade vi Så ska det låta och en film, Once, innan vi gick ut på stan en sväng. Efter 12 någongång var vi vid Mc Donalds och åt mjukglass, haha!

Igår åkte jag in till Malmö för att träffa Sara som jag var med i Australien. Det var verkligen kul att träffas på svensk mark! :) Efter att ha ätit lunch tillsammans fick jag en guidad tur runt Malmös torg och affärer.
När jag kom tillbaka till Lund efter 10 minuters tåg(smidigt!) och såg 500 cyklar stå parkerade vi stationen insåg jag att jag inte minndes hur min mosters cykel skulle se ut. Snacka om jobbigt att leta efter något och inte veta vad man letar efter. Som tur väl var hade jag koll på i ungefär vilken del av parkeringen som jag hade lämnat den på, så efter fyra försök med nycklen hittade jag rätt cykel, pinsamt.. :D
På kvällen åkte jag, Mattias, Sanna, Peter och Filip in till Malmö för att festa hos Josse. Runt 11 gick vi till Möllan och hittade en ledig pub med värmelampor, mysigt :). Sen blev vi kvar där hela kvällen samtidigt som det kom fler och fler folk.

Idag har jag varit ute och gått en lång runda, vilket egentligen är det enda produktiva jag gjort än så länge. Hoppas på en filmkväll ikväll och sen gå och lägga mig tidigt!

Grillning! =)

Ops, Sanna råkade visst ta sönder grilltången ;)

Sture i min säng. Härom natten sov hon i min sänge hela natten och snarkade högt!



Kommentarer
Pappa

han/hon heter Stura, gissa varför ha ha

2010-04-18 @ 20:57:57
Anonym

Här i lägenheten kallas hon faktiskt Sture. Är det du eller jag som delar säng med katten..?! ;)

2010-04-18 @ 21:31:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0