Sandstorm!

Hejsan!

Kl 19.30

Fick precis veta att det varit varsta sandstormen har pa 70 ar idag, haha. Vi sov ganska lange sa missade tydligen det varsta, men horde brandbilarna kora skytteltrafik utanfor fonstret hela morgonen. Nar vi efter frukost irrade oss ut i blasten forstod vi inte varfor alla bar munskydd. Fick nyss forklaringen. Det har aven varit skogsbrander och lite sant horde jag, bra koll vi har :)

Kolla lanken. Sahar sag Sydney ut imorse!
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8270104.stm

Igar var vi ute vid hamnen och turistade. Kollade bla pa Harbour Bridge, Operahuset och Royal Botanic Garden. Sen pa kvallen var det All you can eat Pizza pa Scubar. Blev bjuden pa flera drinkar, sa blev inte en lika nykter kvall som jag hade tankt mig :P.

Idag har jag spenderat 36 kr pa hela dagen, sa det gar faktiskt att komma undan ganska billigt och lagga pengar pa nojen och uppeverlser istallet. Frukost ingar iofs i hostelet, men till middag blev det en fralla och yoghurt och ikvall ska jag ata lasang, men en chokladbit till efterratt :). Nar vi imorgon ska borja betala hostel och frukost ocksa borde vi kunna komma undan med typ 120 kr/dag dom dagarna vi kanner for att snala.
Imorgon ska vi aven lamna varat lyxiga hostel och flytta 10 meter ner pa vagen, for YHA som vi bor pa nu var fullbokat under helgen. Lite synd for dom kostar lika mycket och har finns verkligen allting frascha toaletter och duschar, datorer, musik, restaurang, bar, kok osv. Dom har nya evenemang varje dag, ikvall ar det pizza + dricka och musik for typ 40 kr.

Imorgon blir det antingen en tur till Manson Bay eller Sydney Aquarium. Ska aven hinna lamna in mina papper pa andring av visum, eftersom mitt ar felstavat. Har varit ett jalka kronglande med massa papper, ansokningar och kort. Har sprungit pa massa kontor har i stan nu. Dock har vi fatt massa haften och rabattkort sa saker och ting blir valdigt billga for oss(massa gratis Internettid). Nu vantar vi bara pa ett bankkort och ett Medicare kort ocksa sen ar vi redo ;)

Nu blir det lasange och sen bio!

Lite intryck harifran.
Australien ar valdigt likt England. Samma mentalitet, matkultur och byggaders utseende.
Allting gar fort! Jag som tycker folk stressar i Sthlm fick mig en tankestallare har. Fullt med folk som smaspringer fram pa gatorna(har galler det att halla till vanster inte hoger). Massor med trafik. Hinner du halvags over overgangsstallena innan det slar om till rott har du tur.. (vet inte hur aldre manniskor gor?). T o m snurrdorrarna in till kontoren gar mycket fortare an i Sverige.
Halften av befolkningen verkar vara japaner eller koreaner.




Folk motionerade som galningar i parken! Pa gangvagen sprang dom maraton.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0