Årets första julklapp!

Hejhej!

Först måste jag börja med att säga att Inglourious Basterds var bästa filmen på länge! Det var jag, Emma, Daniel, Kasper och Mattias som åkte in till Karlskrona för att se den efter att jag hade slutat jobba. Att jag inte hade så höga förväntningar på filmen, förstärkte nog bara intrycket av det var en riktigt bra film.

Idag har det varit en lång dag. Gick upp vid 8 och pysslade lite här hemma innan vi vid 10 åkte till Näsum med Selma för att hon skulle opereras. Det är samma brösttumörer som i våras som kommit tillbaka på henne. Även denna gången gick det jättebra och lite mer än en timme efter att vi lämnade in henne var hon klar. Näsums veterinärer är verkligen i en klass för sig, mkt trevlig, duktiga, snabba(får tid nästan direkt) och billiga!

Efter det åkte vi in till Kristianstad för lite shopping medan Selma låg i bilen och tjurade pga kragen. Man kan se på hela henne hur mkt hon avskyr den :)

Det blev en väldigt lyckad shopping måste jag säga. Efter att ha hamnat i varje sportbutik i hela Kristianstad hamnade vi inne på Naturkompaniet där jag äntligen hittade min perfekt resekompis, satt som en smäck trots packning :). Pappa gick även med på att betala den.. det är bra att shoppa själv med honom :P.
På väg till bilen går vi förbi Cervera och ser 40% på allt pga flytt! Jag tänkte att då kan jag ju kanske hitta några Lineglas där inne, men det fanns inte i det jag ville ha. Sen så går jag en sväng blad besticken och klagar över att inte Boda Nova Line inte finns där heller förutom i lösvikt bestående av 2 knivar och 2 skedar. Jaja jag köper väl dom då iaf tänker jag, samtidigt som pappa fiskar upp ett helt sett från en hylla. Så nu har jag ett 24-delars sett + 2 knivar och 2 skedar :D. Tror vi tjänade ca 600 kr på det, och jag har spanat på det besticksettet jättelänge nu :). I kassan visar det sig dessutom att detta blir min julklapp 2009, praktiskt efter som jag inte är hemma på julafton ;)

Haha kolla blicken!

Min backpackerväska! :D
Den är på 65 + 10 L och jättebekväm!
Haglöfs Hub 6510
Snyggingen på Naturkompaniet tyckte jag skulle provpacka den redan ikväll eftersom det är 30 dagars öppet köp, men det får nog vänta tills efter helgen iaf ;P

Besticksett Boda Nova Line


Ikväll blir det filmkväll, så nu ska jag cykla in till stan!
Imorgon blir det jobb och sen fest, helt perfekt :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0