Ajaj min tumme!

Tjenamorrrs!

Pappa letade fram fyra stycken fickknivar till mig igår och idag skulle jag bestämma vilken av dom jag ville ha med på resan. Jag kände på mig redan innan att det inte skulle gå bra för mig att få upp alla knivarna, men gjorde ändå ett försök. Den stora kniven fick jag upp utan större problem. Sen skulle jag få upp saxen men den var väldigt trög, så fick ta i rejält. Plötsligt lossnar den och smäller upp, samtigti som min tumme befinner sig mellan saxen och kniveggen. Resultat: 1,5 cm långt skärsår över tummen och blod över hela köket.. usch!! På bilden har jag tre lager plåster som sitter hårt för att stoppa blodföldet, men ändå blödde det igenom ganska snabbt. Har inte vågat ta bort plåsterna ännu för att se hur det ser ut, men det bultar iaf inte i tummen längre.

Annars så började jag dagen med en härlig promenad med vovven.
Sen så har jag kunnat stryka ännu fler saker på min att göra lista. Bla CV, Visitkort, mitt visum har kommit, Eurovoicen är avstäng, linser är beställda(får färgade linser på köpet :O ), min reseförsäkring är förlängd, vovven trimmad osv.
Adresser till folk har jag också fixat! Hade en egen liten lista på folk och sen efterfrågade jag lite adresser på msn i mitt namn. Resultat: Jag kan ägna mig åt brevskrivande på heltid nere i Australien. Kul att så många vill ha brev från mig ;).

Imorgon ska jag till ungdomsmottagningen en sväng och sen till stan och köpa resefön, body lotion, solkräm och resedagbok. Ska även se om Ronneby Guldsmide fått in de Tomas Sabo berlockerna som jag vill ha.
På torsdag ska jag till Karlskrona för en liten operation, sen lunch och lite shopping, innan jag ska köra och hälsa på Josse.

Vet ni vad jag mer har gjort idag? Jo sprungit och det gick så jäkla bra!! Har vilat/varit för lat i en vecka nu så trodde det skulle vara tungt, men icke! Hela vägen från Tarkett och hem(1 km) kunde jag spurta successivt utan att tappa andningen. Kändes som att jag bara flög fram, jäkla vilken känsla :). Jag blev så upprymd att jag körde ett hårdpass med hantlarna också när jag kom tillbaka, så nu är hela kroppen ordentligt tränad!

Mkt text blev det :)
Nu ska jag strax sova, för det pratas om kolla fotbollen på GT imorgon kväll så är väl bäst att se till att vara utvilad. 
Nattinatti 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0