Cairns, varmt och skont :)

Kl 9.40

Hej!


Nu har vi varit i Carins nagra dagar. Flygresan hit gick bra och vi blev upphamtade pa flygplatsen av hostelet. Hostelet som vi for ovrigt ar ganska missnojda med. Varat rum ligger sa att tre andra rum maste ga igenom vart for att komma till sina rum. Eftersom det ligger lite utanfor centrum har dom gratisbussar in till stan en gang i timmen, men det har varit lite svangrum pa ca 40 minuter pa dom bussarna om dom gatt alls. Fast idag pa morgonen fick jag faktiskt bara vanta i 10 minuter :P.

I lordags gick vi runt och utforskade stan. Dom har ett valdigt stort kopcentrum har, men annars ar detta en ganska liten stad i jamforelse mot Brisbane. Pa kvallen traffade vi Petter for lite utgang. Vi lyckades halla igang anda till kl 4 pa morgonen trots att vi varit uppe redan kl 4 ett dygn tidigare. Darefter hade vi tankt se fotbollen men det ville inte fungera med webtv sa vi fick ga hem och sova, vilket faktiskt var ganska skont :).

Sondag och mandag har vi mest spenderat nere vid The Lagoon med sol och bad. Det ar runt 30 C har och helt perfekt varmt. Man kan ga i klanning pa natten utan att frysa, det ni :)
Igar hade vi en grillkvall nere vid lagunen med Johan och Petter. Idag har Emma och Sara akt ivag for att gora Sky Dive. Jag kande att jag far vanta med det till NZ nar jag vet lite mer hur mycket pengar jag har. Nar dom hade akt skulle dom andra rummen ocksa upp och springa sa jag kunde inte somna om. Sa kl 8 imorse tog jag bussen in till stan for en morgonpromenad langs Esplanaden nere vid havet. Det var jakligt mysigt :)
Nu ska jag snart aka tillbaka till hostelet for att fixa lite lunch och sen ska jag hanga med Petter och Johan till The Botanic Gardens. Hoppas det finns lite haftiga vaxter och djur dar.

Pa torsdag borjar varan dykcertifiktkurs, jakla vad kul det ska bli har langtat efter detta lange nu! :)
Forst ar det 2 dagars pooltraning och sen 3 dagar pa en bat med 9 dyk(eller 11 kmr inte riktigt ihag) varav ett nattdyk. Vi har valt den dyraste kursen sa baten ska tydligen vara ganska lyxig ocksa, kommer blir kul :)
Efter det ska vi nog gora en roadtrip till Cape Tribulation for tva dagar. Sen hitta jobb eller borja resa nerat.

Jag trivs iaf superbra har! Ska se om jag kan fa Sara och Emmas bilder imorgon, sa ni far se lite mer bilder pa mig ocksa =)

Emma, Sara och Petter i lordags!

Jag och Sara vid lagunen igarkvall :)

Morgonpromenaden

En del av the lagoon






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0