Whitesunday Islands

Nu ar vil tillbaka i Airlie efter 3 helt underbara dagar! Jag alskar verkligen havet, sa grymt mysigt! =)
Vi akte ivag vid 10 tiden i sondags. Baten vi akte med hette Anaconda II och var val inte direkt i klass med Pro Dives bat, men helt klart mysig. Jag tkr det ar en helt annan kansla att segla, man kommer mycket narmare havet!
Vi hade verkligen tur med vadret, varmt och soligt med ett svalkande moln da och da. Sa nu sitter solbrannan dar den ska ;).
Vi borjade med att aka ut till en o for nagon timmes snorkling. Denna forsta snorklingen var riktigt grym. Var ledare slangde i lite brodbitar fran motorbaten sa vi hamnde mitt i kaoset. Hungriga fiskar overallt mer eller mindre knuffade undan oss. Det var jattekul anda tills 1 metersfiskarna hittade fram, da gallde det att halla sig undan lite. Fast forst passade jag pa att klappa om den ena lite, haftig kansla :). Vi hamnade ocksa mitt bland 4 Humpheadfiskar pa 1,5 meter. Dom tror jag aldrig vi sag under var dykning.
Efter lite mer segling var det dags for snorkling nr 2 som jag hoppade over. Pa kvallen fick vi mat som jag tydligen saknat utan att veta om det, potatismos och foliebakad torsk, gott! Har varken atit fisk eller potatismos sen jag kom hit. Fast mammas potatismos ar saklart i en klass for sig :). Det blev en riktigt mysig kvall, alla satt uppe pa dack och umgicks. Emma bjod mig pa en privat stand-up show framat natten, innan jag rakade somna uppe pa dack :P. Fast Emma kom och vackte mig sen sa att vi kunde ga ner till var dubbelsang och da fros jag sa det var ett bra initiativ av henne. Vi har fortfarande inte lyckats hitta karlavagnen pa den australiensiska himlen :/.
Pa mandagsmorgonen hade vi harlig frukost uppe pa dack. Sen seglade vi vidare till bla Whiteheaven Beach. Sanden dar var som mjol och helt turkost hav, fint. Vi spenderade hela formiddagen med att sola, bada och ga runt dar. Hittade en dod kanguru unge pa stranden :/. Efter det akte vi vidare for annu mer snokling. Pa eftermiddagen kom vi fram till Koala Adnventures Island, dar vi klattrade upp pa ons hogsta berg. Dom sa att det skulle ta 25 minuter, men tror inte nagon klarade sig upp pa mindre an 40 minuter. Val nere igen fick det bli en stressig dusch innan vi kladde pa oss vara sanglakan. Kvallens tema var namliga toga! Jag tycker faktiskt att jag lyckades fa till mitt dubbellakan ganska snyggt. Dock var det val lite si o sa med att fa den att stanna uppe, men det var fler som hade det problemet :P. Sen blev det iaf mat och fest tillsammans med en annan bat dar pa on. Allting avslutades med ett poolbad som jag klokt nog avstod fran. Tyckte det var kallt ute redan som det var.
Pa morgonen fick vi faktiskt lite sovmorgon till halv 8, sen kakade vi frukost tillsammans med papegojorna uppe pa dack. Alskar Emmas min nar en satte sig pa henne huvud :D. Sen seglade vi ivag for annu mer snorkling, vi sag fullt med skoldpaddor men annars var det ganska grumligt i vattnet sa jag gick upp till dom pa stranden ganska snart.
Var ledare envisades med att be mig hjalpa till med rep och sant hela sista dagen ocksa. Tjejerna hade sluppit den biten tidigare, fast maste erkanna att det var ganska kul.

som mer hande pa mandagen forresten? Vi sag delfiner :D. Jag har ju lyckats missa dom bade pa Surfcamp och pa dykningen, sa det var kul. 4-5 st var det soma simmade med varan bat, dock tog det ett tag innan jag aterfick fattningen och kunde fa fran kameran sa bilderna ar nog mest en gra prick :).

Pa kvallen efter att vi kommit tillbaka hit till Airlie Beach hade vi avslutningsparty med gratis pizza. Traffade aven Hanna och Mikaela fran Surfcamp. Dom hade ju varit pa Fraiser Island med osterrikarna som var med pa var segling sa alla kande varandra.
Sen vi kom tillbaka hit till Airlie har vi fatt ett grymt bra rum med. Team Sweden och Room 21 :). Kande oss riktigt valkomna. Bade i forgar och igar var hela Room 21 ute tillsammans(10 pers). Gardagen kommer jag inte glomma i forsta taget iaf, haha helt galen kvall. Synd att alla ska dra at olika hall nu.

Ikvall satter vi oss pa nattbussen till Rainbow Beach. Det kommer ta 14 timmar, sa snart sa vi till Coles och ladda upp med matsack. Sen hoppas jag dom visar nagra bra filmer pa bussen. Fast sov ju inte direkt nagot inatt, sa lar kunna sova mig igenom hela resan ocksa om det skull krisa :).
Pa sondag eller mandag ska vi ut pa 3 dagars selfdrivningsafari pa Fraiser Island. Man kor 11 pers i en jeep tillsammans med 6 jeepar, sen taltar man och sadar. Hanna och Mikaela gjorde det forra veckan och sager att det var jattekul. Sen efter det ska jag till Noosa for 3 natters bushcamp innan det bar av till Nya Zeeland. Har bokat flyget och bilen ar val ocksa er eller mindre bokad.

Fick en vaderrapport fran Jens ocksa: 0 grader och snöar. plusgrader i marken, så det blir bara blött.. uch! 
Sa med tanke pa det sa ska jag bege mig ut i den stekande solen nu ;)

Har ar bilder fran Whitesundays. Dom basta bilderna finns dock pa Saras kamera fran Whiteheaven Beach, men jag glomde ta med USbet sa for lagga in dom en annan dag!

1. Emma och Ida fran Sundsvall.
2. Sara, jag och Emma.
3. Det var helt underbart ute pa havet.

  


Whiteheaven Beach i bakgrunden!

Papegojorna ville ata frukost med oss. Emma ser en aning forskrackt ut :P

Togaparty i batens lakan, funkar sadar :)
Sen avslutningsparty i Airlie. Mikaela, Hanna, Sara, jag, Emma och en tysk(ev hollandsk) tjej :)
   
Room 21 & Team Sweden :)

Room 21, helt galet rum :P
Matt, Ollie, Sara, Jonni and Aaron

Mr Canada, Emma and Paddy :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0