På utflykt med pappa för att montera en väderstation!

Hejsan!

Jag försöker komma på vad jag gjort dom senaste dagarna men lyckas inte riktigt :P. Har iaf lyssnat och kollat på ganska mycket dansk radio och TV-program för att komma in i språket. Sen har jag varit ute och ridit (vilket ledde till träningsvärk) och solat en hel del. På måndag ska jag få en lektion av Rigmor och veterinärerna där ute om hur semin går till. Var några år sen nu ju några år sedan jag jobbade där nu så känner att jag kan behöva lite uppdatering.
Igår var Cilli och jag inne i Kna på en trevlig shoppingrunda. Vi hade tänkt oss en snabb runda dit, men slutade väl med att vi var där 6 timmar ungefär! :)

Idag gick jag upp tidigt för att gör en rulltårta på resten av Lemon Curden för att den inte skulle bli gammal. Det blev min första rulltårta och nu i efterhand förstår jag verkligen inte varför jag aldrig gjort det förut! Tog typ 15 minuter att göra ALLT! :O. Jag som trodde att rulltårta var något avancerat, elr iaf att det tog tid.. men icke!
Sen fick Selma en lång promenix innan jag la mig i solen. Efter någon timme dök älsk upp på oväntat besök, så jag försåg honom med en bok och sen fick han också sola :). 
Nu mina vänner har jag precis varit på utflykt med pappa för att sätta upp en väderstation på en åker i Karlskrona området ;O.  Den kan tydligen läsa av litee allt möjligt. Avancerad verkade den vara iaf :)

Nu ska vi strax äta grillat, yammi =) . Sen ikväll ska vi kolla på The Pianist blev ju Nyckeln till Frihet förra gången. Imorgon ska jobba och sen åka till Team Sportia för att försöka välja en cykel. På kvällen blir det grillning hos svärmor :). 

Sen ska jag försöka uppdatera lite mer framöver! Känner att det blivit lite glest den senaste tiden :/..

Det här blev outfiten när vi var i Kna. Kavajen hittade jag i garderoben, köpte den typ när jag gick i 8an :P. Tufft att den fortfarande passar, men jag växer visst bara om rumpan när jag växer. Har upptäckt att jag inte gillar att ha bygel BH heller, så har börjat använda mina toppar som jag hade när jag var 11-12 år igen, och dom paassar perfekt att ha om jag inte ska någon speciell stans.
 Allt utom tröjan är sen köpt i England.


Ankorna besöker oss varje dag och Selma ignorera dom :). Hon blev dock lite avundsjuk när jag matade dom med bröd utan att ge henne, då fick jag snea blickar av henne.

Här har vi pappa och väderstationen ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0