Ny cykel, seminlektion och fotbollsmatch!

Haha! Vill ni veta vart jag är nu?
Jag sitter på en fotbollsplan i Sölvesborg! :D. Gustav spelar match här så kollade på den en stund, men bestämde mig sen för att gå till bilen och fixa lite saker i Word. När jag sen startat datorn så kollade jag bara för skojs skull om jag kunde ansluta mig någonstanns och det funkade ! Har brandstationen precis brevid mig så tror jag är uppkopplad på deras Internet :D.  De andra husen tror jag är för långt iväg för att det ska kunna vara deras.

Tidigare idag har jag varit ute på Millegarne och ridit. Jag red Nurejev idag vilket gick ganska bra :). Har blivit stor skillnad på honom sen han blev valack. Sen så fick jag en lektion av veterinären om hur semin går till! Veterinären var norska och blev färdig för bara två år efter att ha pluggat i Ungern 3 år och sen Tyskland 2 år. Förutom att hon berättade allt som var bra att veta om semin, så gav hon mig dessutom massa bra tips :). Synd att det inte är i Norge jag ska plugga för förstod henne vbäldigt bra.. Vi hade även en dansk stoägare där ute idag som bott i Sverige några år och henne förstod jag så får hopppas att dom pratar tydligt på universitetet också!

Jag ringde till Mohlins cyklen i Kristianstad idag också för att fråga om dom hade Crescent Rissa i ramstorlek 55. På Team Sportia hade dom bara 51or och jag tyckte jag var för lång för det, om jag nu ändå kunde välja att större alternativ. Här hittade jag även en ny färg Beige Metallic som jag blev helt kär i, eller hela cyklen som helhet är jag väldigt kär i =). Kommer inte våga cykla på den kan ju både bli snodd och gå sönder ;P. Fast fick försäkringar som täcker båda. Flörtade även till mig ett extra lås. Ett sånt lås som man bara stoppar in i det vanliga låset och drar runt en stolpe.

Nu blir det bilder!
Eftersom jag har kameran med mig och att man inte behöver någon sladd utan bara stoppar in minneskortet direkt i datorn så kan jag visa direktbilder bla härifrån :)

Jättehärligt och varmt väder är det :). Satt där i solen i uppkavlade byxor och linne. Ser ni hur roligt Selma längst ner i bildern tycker det är med fotboll? :D


Såhär sitter jag nu med Selma som sällskap av Selma i bakluckan!

Igår när vi satt ute och fikade kom fru anka upp för att hälsa på. Selma ligger precis utanför bilden och höjer inte ens på ögonbrynen!! Konstigt att hon springer runt och jagar småfåglar och duvor men ignorerar ankorna

Sen toog ankis en promend fram till våran dörr, kollade Selmas vatten och gick sen upp på hennes filt :D
Herr anka sytes inte till på hela dagen, så vi trodde dom blivit ovänner, men idag var dom tillbaka tillsammans igen.

Här har vi monstret Nurejev på Breeders som hingst  :). Nu är han valack och både mycket trevligare att rida och handskas med.


Jag ska ta en bild på mina nya jogginskor och cykel imorgon och visa dom också =). Har invigt joggingskorna och dom var väldigt bra och bekväma! Cyklen står här brevid mig, och kollar man på den blir man väldigt cykelsugen, den är så exterm lättrampad :)

Nu ska jag kolla på lite danska TV-program tills matchen tar slut! Borde inte vara så lång tid kvar. Imorgon blir det packning och mer danskaträning. Det är mamma som ska med mig till Köpenhamn så vi måste ladda för en Strögetrunda också. Kollar man på danska nyheterna är det inslag från Köpenhamn  varje dag. Det är kungafamiljen, demostrationer, händelser, möten osv. Tänk vad häftigt det hade varit och flytta till en sån stor stad efter att ha bott i lilla Ronneby! Tänk om man skulle möta tex Al Gore som var där på möte häromdagen ;).


Kommentarer
Vevve

Ååh söta fru Anka :D

2009-05-25 @ 22:28:49
URL: http://onki.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0