80 år & valpsinne :)

God Morgon!

Igår gick min vovve i barndom :). Jag började med att trimma och bada henne igår morse. När jag sen skulle gå ut och torka henne sliter hon åt sig sin tasshandduk som ligger innanför dörren. Sen sätter hon full fart och vägrar låta mig ta den, utan tycker det är skitkul när jag kutar runt efter henne. När jag väl får tag i den jagar hon mig och studsar runt som en galning(på lite stela ben dock) och gör allt för att få tag i den igen. När jag sätter mig ner för att börja torka henne tar hon upp trasan igen och står med den i munnen under hela tiden. SEN vill hon ha dragkamp, där hon sliter och morrar :). Ni kan ju se resultatet av dragkampen längre ner. När jag släppte handduken ställde hon sig även på den och slet sönder den så gott hon kunde :). Såå söt, 11,5 år/80 år och på lekhumör som en valp igen! =) 

Efter det så tog jag tag i min ogräsrensning. Klarade av både hallon-, jordgubbs- och smultronlandet. Det tog säkert 3 timmar innan jag var färdig. Sen så la jag mig och solade och tänkte inte på hur mycket solen tagit är jag rensat ogräset, så brände ryggen lite :/. Jag hann även med att förbreda lite mat till ikväll innan mamma och jag cyklade in till Team Sportia för att möta pappa och kolla på en cykel till mig. På Team Sportia bjöd dom på dammsugare och kaffe :). I cykelväg så blev jag blev kär i en Crecent för 8 000 :O.. men mamma och pappa verkar tycka det är okej och det är ju deras 20-års present till mig. Mitt problem är att den finns med både 8 och 24 växlar och jag vet inte vilket jag ska välja? Jag tycker egentligen inte om fotbroms(8 växlar) men det är lättare att sköta den med bara 8 växlar.. Jag fick provcykla båda cyklarna, så var ute en sväng på stan med prislappen fladdrande på styret ;D. Jag vill dock ha en svart pakethållare så dom ska få byta det åt mig!
Jag och mamma avslutade sen på Maxi med att handla lite saker inför ikväll. Fian, Vevve och Cilli kommer ju hit ikväll för att fira min födelsedag lite i efterskott :P, och sen blir det nog utgång till Natti.

Nu ska jag baka tårta och se ska älsk och jag åka över till Karön. Det är gratis båt idag + att dom bjuder på fika :). Ikväll ska mamma och pappa dit på middag och sen fest. Jag ville igentligen också dit, men det är 20 årsgräns och varken Vevve eller Fian har fyllt det.

Närmre än så här fick jag inte komma för då la hon benen på ryggen!
Haha =)
Den här handduken var nästan ny och dock en av hennes agilityvinster, så var ju hennes på sätt och vis :)
Lite trådar satte sig mellan tänderna. När jag öppnade hennes mun satt dom överallt :P


Kommentarer
Behm

Tack för receptet :D

2009-05-16 @ 09:50:54
URL: http://copperglow.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0