Köpenhamnstripp och intervju

Hej!

Resan till Köpenhamn igår gick bra, efter att mamma hade väckt mig vill säga. Hade stängt av alarmet i sömnen och sovit vidare, men hon väckte mig i hysad tid så jag hann bli klar. På vägen till Universitetet stannar vi och äter lunch i samma park som Fian och jag stannade i. Efter lite virrande inne på Universitetsområdet hittar vi även lokalen där intervjuen skulle vara. Eftersom klockan bara är 13.10 och intervjuen inte börjar förrän 14.00 så hinnar vi sitta där ganska länge. Mamma tar direkt på sig uppgiften att agera sällskapsdam åt dom andra som också var kallade till intervju. Man hade fått tider två och två, så mamma hann avverka långa samtal 6 stycken på den tiden vi var där :). När jag sitter där och väntar kommer ju tjejen från Mariestadsom jag lärde känna redan på provet och det visar sig att vi fått tider samtidigt :D. Vilket sammanträffade liksom :). Vi hann prata ganska mycket innan intervjuen, så nervositeten hann släppa lite när man tänkte på annat. Visade sig tex att hon tog studenten från samma skola i Mariestad som min kusin går ut ifrån nu!

Själva intervjuen pågick samtidigt i två olika rum, dom tre som intervjuade mig var verkligen supertrevliga :). Han var hästveterinär, och sen var det en kvinnlig lärare och en 5 årselev. Sen ställde dom massa olika frågor, hur ser du på detta? vad skulle du göra om? vad gör du på fritiden? osv. Vet egentligen inte om det fanns något rätt eller fel svar, tror dom mest ville kolla persoligheten. Vissa frågor fortsatte dom fråga om tills dom fått mig att svara det som dom ville :). Jag förstod danskan mycket bättre än sist, men det var svårt att förstå exakt på vilket sätt dom ställde frågan eller vad man ska säga. Jag förstod sammanghanget och vad frågan handlade om, men inte riktigt exakt hur dom ville att jag skulle svara på den. Kände att jag satt och läste mycket på ansiktsuttrycken och sen chansade lite på svaren :P.
Har verkligen ingen aning om hur dom kommer värdera mig. Intervjuen ska ju dessutom räknas ihop med provet och betygen också så ska nog inte hoppas på för mycket...
Kommer jag inte in nu får jag söka nästa år igen. Då vet jag iaf hur det går till och jag kommer kunna göra mycket bättre ifrån mig förhoppningsvis :)

Efter intervjuen fikade vi i Universitetsparken innan vi gick Ströget fram och tillbaka. Mamma var verkligen tvungen att gå in i varenda affär! Trodde aldrig jag skulle komma därifrån :). När vi går förbi Rådhusplatsen på tillbakavägen så ska dom precis hissa upp folk i luften med en kran för att sitta högt där uppe och äta middag! :O Flera TV och radiokanaler var där för att göra inslag om det. Dinner In The Sky heter det och är någon slags PR-kampanj över hela världen. Se mer på deras hemsida!
Här kan ni se TV- inslaget från platsen! Flyvende spisebord heter klippet.

Lunch i parken, på b la pizzabullarna. Mammsen är på bra humör :)

En del av universitetsparken!

Snart ska dom upp! Reportern är samma som i inslaget där uppe skulle jag tro.



Klockan 22 igårkväll var vi hemma här igen. Idag har älsk och jag kalasat till det lite genom att gå ner till den nya Nära Dej butiken i hamnen och inviga den med att köpa frallor :). Frallorna är från Contan och säljs t o m billigare än Maxi. 6,50 kr för både hälso- och ostfrallor(8,50 kr på Maxi). Dom hade även väldigt bra sortiment på allt annat också :). Kan ju dock bli jobbigt att veta att man bara behöver gå 200 meter för att köpa lösgodis 7 dagar i veckan :D. Sen resten av dagen har jag gjort ingenting, vilket varit väldigt skönt! Trimmade Selma lite och sen kollat på serier resten.

Hälsofrallan med tomat, sallad och fetaost :). Blev godsate frukosten på länge! Det är sällan man orkar lägga någon tid på den, brukar bli A-fil med müsli i vanliga fall.


Nu ska jag cykla hem till älsk! Maxi ringde nyss så ska jobba imorgon med :). På lördag blir det stan, solning och grillning(kanske utgång på kvällen med? är ju Hela Ronneby svänger!)


Kommentarer
Behm

Hoppas det gick bra :D

2009-05-29 @ 20:06:25
URL: http://copperglow.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0