Farmor 80 år :)

Idag fyller min farmor 80 år, hoppas hon haft en bra dag :)

Min körning upp till Västergötland gick riktigt bra. Ända gången det hettade till lite var när det var ett stort vägarbete på motorvägen med bara en trång fil kom en brandbil i utryckning, men det gick bra. Jag fick svänga in bland konerna och den kom förbi ;).
När vi kom fram vid 9 tiden bjöd farmor och farfar på en kvällsfika innan vi gick och la oss. Fast jag låg ju i TV-rummet så kollade på TV till halv ett eller så först :). 

LÖRDAG
Lördagen började vi med frukost. Sen kom Susan(farbrors fru) med sin vovve och så följde jag, mamma och Selma med henne ut på en långpromenad. Jag stannade till på deras gård på tillbakavägen och spanade lite i det nya tjurstallet. Allting sköts tydligen med automatik där inne.

Vid kl 2 började festen inne i Götene. Först bjöds det på buffemat(exotiska frukter och olika kött), potatis- och rotfruktsgratäng och bröd. Himla gott! :). Sen så hade pappa en bildspelsvisning på väggen med hjälp av sin dator och en projektor. Där visades bilder från farmor var liten, pappa och hans bröder föddes och fram till nu :). Efter det blev det tårta och kaffe. Eftersom jag inte är så förtjust i varken grädde eller smörkräm så åt jag bara marsipanrosen :). Vid halv nio tog festen slut och vi bestämde oss för att gå bort och kolla på farmor och farfars nya lägenhet. Dom ska ju sälja huset så småingon för att flytta in till stan. Lägenheten ska renoveras ganska mycket, men själva planlösningen var riktigt snygg och den är stor! Tror den står som en 4a, men egentligen kan man säga att det är 6 rum och kök, samt 2 toaletter. Dock är det bara 4 rum som det går att stänga med dörr, resten är öppna ytor.  
Efter lägenhetsvisiten så åkte vi hem till farmor och farfar för att byta om lite, innan jag, mamma och pappa gick ner till Tomas(pappas bror) och Susan. Där bjöd dom på vin, öl, kex, ost, choklad, chips osv. Eftersom jag pga min förkylning inte hade så mycker smak blev det bara riskakor med ostsmak, samt ost och vin för min del. Insåg att chokladen inte smakade något alls :S. Gick ganska dåligt när vi sen vid 2- tiden på natten skulle försöka smyga oss till sängs. Tror vi allihopa var ganska runda om fötterna :D.

Hela dagen var verkligen super trevlig!!
Jag pratade med så många, bla farfars syster som driver pojkhem i Honduras och har bott där i 30 år. Var väldigt intressant och prata med henne. Hennes man blev rånad på 100 000 där för ett tag sen och dom frågade efter "den vita kvinnan". Så nu ska dom tydligen flytta över till Nicaragua som är grannlandet eftersom det är så osäkert i Honduras just nu. Sen hemma hos Tomas och Susan var det också jättetrevligt. Vi var igång i 12 timmar och var sociala men tiden gick hur fort som helst!

SÖNDAG
Farmor och farfar skulle iväg igen på ett nytt kalas. Så vi åt i princip bara frukost tillsammans innan dom åkte. Sen så gick jag, mor och far på en långpromenad. På slutet blev det jobbigt för mig eftersom jag var så förkyld. När hållen kom letade pappa upp en fin vit sten till mig att hålla i för att hållen skulle släppa. Hjälpte faktiskt! :P Sen så åt vi lunch hos Tomas och Susan innan vi åkte hem vid fyra tiden.

Kvällen tillbringades tillsammans med älsk, som kom med en vikingarulle att dela med mig ;). Fyllemat för honom kanske. Han passar alltid på att festa när jag är iväg! I lördags hade dom varit på fest i Leråkra innan dom åkt till Natti! Nästa helg är det minsan min tur att festa!

Tomas och Susans bondgård. Pappa är uppvuxen där när farmor och farfar ägde det. Huset är det gula till vänster, sen ser ni den gamla ladgården. Bakom den ligger den nya. Sammanlagt har dom 400 tjurar tror jag Susan sa. :)

Farmor och farfars hus! Jag vill inte att dom ska sälja det för det är ett så mysigt hus :/

Farmor och farfar i festhuset :). Vi hade ju festen i en stort hus, Göta Huset, där det fanns flera olika rum, tex matsal, TV-rum med Guitar Hero och Singstar, samt kök.

Här har vi de fyra bröderna:). Bengt, Leif, Tomas och pappa! Vad söta dom var :)

En Selma på fest! Tror hon hade ganska tråkigt  :P

Mamma hemma hos farmor och farfar på söndagsmorgonen!


Igår och idag har det inte hänt så mycket eftersom jag varit så jäkla förkyld. Skulle försöka gå en promenad med Selma igår morse och jäkla vad jobbigt det var. Näsan kliade så mycket att ögonen var svullna och storgrät hela tiden :S. Sen så solade jag mest resten av dagen. Ganska mysigt att sitta där ute med en bra bok. Idag har jag varit lite mer aktiv. Gick en lång runda med Selma, innan jag rensade lite ogräs i hallonlandet. Fick dock sluta när mitt lillfinger började storblöda :S. Tror jag måste skärt mig på gräset, för det sitter som berget. Sen så fixade jag till mig lite innan älsk och Joel kom och plockade upp mig. Älsk skulle kolla om hans linnen kommit in på LK, fast det hade dom inte. Vi kollade runt i lite affärer innan jag fick skjuts hem igen. Nu så har jag bakat ett bröd på en del av den surdegen som jag gjorde häromdagen. Just nu är det i ugnen och borde vara färdigt om 15 min, börjar lukta bageri nu :).

Blev ett jäkligt långt inlägg!
Nu ska jag dyka in i duschen innan det är dags för ESC!! Go Marlena :D.
Imorgon blir det jobb kl 07.55- 14.00! Hoppas jag kommer ihåg allt. Är ju nästan 4 månader sedan jag att i kassan nu, men tror det ska gå bra iaf :). Skönt att det är en morgontid så jag inte hamnar mitt i rushen direkt.



Kommentarer
Hannah - modell och sångerska

ja, en kille i min klass kommer från Skottland och det kan vara väldigt svårt att höra vad han säger ibland, haha! :P



Vad har du för dialekt nu när du pratar då? kommer inte ihåg var du var någonstans exakt?

2009-05-13 @ 19:22:57
URL: http://hannnah.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0