3 produkter som verkligen fungerar!


Jag tänkte att jag skulle hylla 3 produkter som verkligen fungerar som dom lovat. Har precis tagit en lång dusch och använt alla tre så det var därför jag kom på idén. 

1. Clinique - Pore Minimizer Thermal-Active Skin Refin, ca 400 kr för 75 ml.
Den här krämen ska rengöra och förminska porerna samt ge en len och fin hy. Måste säga att den fungerar på alla punkter.  Krämen har ungefär samma konsistens som en peeling med små korn i. Sen så masserar man försiktigt huden med den(framför allt T-zonen). Vid kontakt med huden så hettas den upp ganska mycket under kanske 10 sekunder.. så det gäller att inte ha pillat på nån finne innan för då gör det ganska ont. Sen när man fortsätter att massera kan man nästan se hur porerna öppnas och rengörs. Efteråt är huden superlen och slät, med en betydligt reducerad porstorlek :). Bäst resultat blir det om man använder den ungefär en gång i veckan, eftersom porerna så småningon växer till sig igen. Jag har haft min i 6 månader nu och har massor kvar, så med tanke på hur dryg den är så är priset inte så farligt!

2. Good Skin - Foaming cleanser, ca 100 kr för 200 ml.
Den här(höger) köpte jag på Superdrug i England. Den ska ta bort dom sista sminkresterna, döda bakterier och mjukgöra huden bla. Läs mer här. Den funkar också jättebra, hyn känns jättefräsh efter att man använt den(morgon och kväll), utan att bli torr. Den är väldigt dryg, då en krämdroppe stor som en lillfingersnagel räcker till hela ansiktet :). Krämen omvandlas sen till ett skumm i kontakt med det fuktiga ansiktet. Den håller vad den lovar ! :) 


3. Veet In-Shower Hair Removal Cream, ca 70 kr för 150 ml.

Det här är en hårborttagningskräm som man använder i samband med dusch. Jag trodde verkligen inte den skulle funka så bra som den gjorde. Använde för första gången häromdagen och då försvann nästan allt hår. Kvar blev några av dom alla grövsta längst ner på benen. Upprepade det därför idag igen på dom kvarstående håren och nu har jag helt hårfria och lena ben. Det är inte en speciellt kronglig process heller. Läs här. Du stryker först på krämen med hjälp av den mjuka sidan av svampen, låt det verka 1 minut. Gå sen i duschen och börja duscha utan att låta strålen komma direkt på benen. Efter 2-5 minuter(5 för mig) så tar du svampen och börjar massera i cirklar med den hårda delen av svampen. Man får bita ihop lite för det behövs ganska hård massage, så svider endel. Dock är det värt det när man sen ser resultatet!! :). Nu efteråt är benen väldigt lena och mjuka för det blir ju som en peeling. Krämen verkar samtidigt vara ganska skonsam för dom är varken ömma eller röda nu efteråt! Nu får vi hålla tummarna för att håret som växer ut är mjukare, för att så småningom försvinna helt!


Hade velat tipsa om en bra hårprodukt också, tex för skadat hår, men har inte hittat någon bra ännu. Tips någon?



Idag har jag jobbat hela dagen. Skulle jobba 7.55 - 15.00 men bleev förlängt till 18.00, för det var mer eller mindre kaos på Maxi idag :) Alla 8a kassorna + självscanningen och betala själv var öppet hela dagen och trots det var det låånga köer. Verkade som om alla skulle handla. Jag såg och träffade massor med känt folk så var ganska kul ändå, grannar, släkt, vänner och så Lisa som kom hem från Spanien igår!
Danskarna verkar också ha hittat hit till Sverige nu. Har nog haft iaf 10 olika familjer hos mig i kassan idag. Insåg till min förtvivlan att dom inte förstår mig speciellt bra :/.. Nu när jag äntligen börjar förstå dom! Känns som om min intervju kommer gå åt skogen på onsdag... Men alla danskarna verkar iaf väldigt glada och trevliga, fast det kan ju som sagt bero på att dom inte förstod vad jag sa och drog till med leende istället.. :P. På kvällspromenaden nu ikväll med vovven mötte jag även där ett gäng danskar, så måste vara någon slags högsäsong.
Imorgon ska jag jobba 15.55 - 21.10 och på söndag fick jag en extra tid 14.55 - 21.10. Riktigt trevliga tider, både dubbel lön imed att det är helg och sen kvällstillägg på det :). Hittade även en lönelapp med mitt namn på kontoret. Blev lite förvånad när den visade på 7 000 efter skatt eftersom det är mer än 3 månader sen jag jobbade sist, men det visade sig vara min semesterersättning :P. Jag hade inte haft en tanke på att få någon sån, men det blev ju en trevlig överraskning :D. Skattepengarna borde väl också komma snart? 

Nu måste jag soova! Ska hänga på låset till Team Sportia kl 10 imorgon, eftersom cykelprovningen sket sig idag.
Natti natti!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0