3 kilo på 4 veckor

Woohoo !! Jag har tappat 3 kilo på 4 veckor :D.
Vågade nyss ställa mig på vågen efter att mamma kommenterat att jag såg smalare ut. Kommer inte ihåg om jag skrivit det innan, men gick ju upp 6 kilo på den mindre nyttiga Englandsmaten :). När jag vägde mig för typ 1,5 vecka sen hade det dock inte hänt ett skit, så dom 3 kilona måste ha droppat av nu senaste veckan. Detta trots att den enda motion jag har gjort är promenader med Selma och lite cykling, men tror det hänger ihop ganska mycket med maten också.
Fast tänk vad bra det kommer bli nu när jag ska börja jogga med pappsen(när han blir frisk) och cykla på min nya cykel också! Att ha en egen cykel för första gången på 6 år är ganska motiverande, att den dessutom är min första helt nya cykel någonsin gör ju inte saken sämre :). Det gäller ju dock att jag lyckas hålla mig till den nyttiga kosten som jag kört sen jag kom hem och bara onyttigheter som choklad, kakor eller glass till kaffet med mamma. 

Angående min och pappas joggingtur i helgen så trodde jag att jag skulle få en hjärtinfrakt efter en uppförsbacke på halva rundan :/. Lyckades dock springa enda in i mål med nöd och näppe.. medan pappa knappt flåsade alls.. :S. Efteråt säger pappa något i stil med "nästa gång när jag blivit frisk får vi springa snabbare och längre" , precis som om den mindre långa och slöa rundan hade med hans förkylning och göra!! Det var ju jag som inte orkade springa ett steg mer :P

Idag har jag solat och packat :) . Älsk kom även hit för att sola lite (fast egentligen kom han för att äta mina nygräddade pizzabullar från första början), och sen fick han peppa mig lite inför imorgon. Nu ikväll har jag planerat vad som ska med imorgon. Hade lite modevisning för Johannes och mamma också för att bestämma outfiten för imorgon. Det kommer bli Jeans, rosa t-shirt från MQ, grå kofta kofta och skor från England :).

Imorgon 08.02 bär det av mot København och intervjun! Wish me good luck!



Kommentarer
Kitty

Good luck! =)

2009-05-27 @ 08:05:49
Vevve

Lycka till!! :D

Vilken rolig bild förresten, hihi!

2009-05-27 @ 15:35:30
URL: http://onki.blogg.se/
Behm

Lycka till!

Åå hoppas jag går ner mina kilon när ja kommer hem me ;D

2009-05-27 @ 18:23:19
URL: http://copperglow.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0