Operor för hela slanten

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2009/article4614963.ab

JAA! Jag visste det! Höll på och leta som en galning efter olika operor på Youtube häromdagen. För jag tyckte Marlena Ernmans låt var väldigt lik en låt som vi spelat i orkestern. Kunde dock inte hitta rätt trots att jag säkert letade i 45 min! Nu fick jag dock hjälp av Aftonbladet! Det var Nessun Dorma som jag letat efter, var inte alls länge sen vi spelade den och det var extremt frustererande att inte komma på vilken låt den liknade. 
Nessun Dorma och Marlenas låt är väldigt lika i refrängen. Lyssna på länkarna på Aftonbladet och lyssna messt på vad orkestern spelar och inte på vad Pavarotti sjunger(Eller lyssna på Andre Bocelli istället och börja i mitten). När vi spelade den i orkestern var melodin väldigt lik Marlenas sång.
Sen om ni lyssnar på Fredrik Kempes popversin Vincero så låter den förutom i refängen likadant i början också. 

Fast om det är plagiat så gör inget för min del, för älskar dom alla tre :)

Här är lite bilder från Italien 2003 när vi var där på en stor konsert med orkestern.
 Jag tror jag sitter längt fram till höger om ni kollar på dom med slips i bakgrunden :D



Bilderna är lånade från Ronneby Skolorkesters hemsida!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0