Jag & Robin Hood har varit på samma plats!

Idag har verkligen varit en superduperdag :).
Har två punkter att ta upp!

1. Ska jag såga Twilight?
Måste nog tyvärr göra det. Det som kan vara bra med den är att Isabella ser speciell ut så man blir lite fascinerad av henne och Edward är snygg. Dock kan ju inte bara det göra en film. Lite spännande var det med Edwards bakgrund, dialogerna och kärleksdramat var däremot urlöjligt!!
Möjligt att du kmr gilla den Vevve :). MEN mitt betyg blir att det är en fjortis film för singeltjejer.. kan tänka mig att boken är bättre?

2. Jag & Robin Hood
Blev lite ändrade planer för mig idag eftersom Martin hade planerat en liten utflykt för oss två. 
Vi åkte till Aysgarth Falls norrut i England där delar av Robin Hood filmen med Kevin Costner är inspelad :).
Eftersom jag kollade på denna filmen innan jul när den gick på TV4(?) så var det riktigt kul! Kom väldigt väl ihåg scenen när Robin och Tuck slås i floden och nu står jag där på samma ställe :). 
Kolla på Youtube-klippet här nedan! Fram till minut 6 ungefär är iaf inspelat där jag var idag, kanske mer. 
     


Här har ni det :)



1. Tycker ni jag ser tjock ut? Då kan det bero på att jag har en fleecejacka + vanlig jacka under den röda fleecetröjan som jag fick låna av Martin.
2. Tycker ni jag ser rolig ut? Då kan det bero på att Martin tvingade mig att le mot solen(och kameran).


Där inne hade dom ett sånt där vattenhjul innan vattnet kommer ut igen.


Vi åkte även och kollade på det slottet ni ser där borta i fjärran!


Efter detta så åkte vi in i en stad och käkade lunch. Supergott var det även om det inte låter som det. Pommes, kalops, ärtor och typ ett pajskal/bröd(ser ut som bröd men smakar som pajskal smakar här).
OCH jag måste bara säga att jag har svårt att förstå hur UK kan ha så mycket landskap med ingenting på när populationen ligger på 55 miljoner människor. Menar UK är ett väldigt litet land om man jämför med Sverige och Sverige har 9 miljoner människor eller liknande? Martins förklaring till det är att det finns många väldigt stora städer istället.

När vi kom tillbaka hit vid 2-tiden så bytte jag om innan jag gick in till Northallerton :). Var dock ganska trött i benen så orkade bara spana på två frisörsalonger. Tror det blir Concept 3 salongen såg väldigt lyxig ut, men enligt Nikki så skulle det ju inte vara så dyrt. Inte som Tony and Guy iaf som jag också kan välja på om jag vill. Nu ska jag bara bestämma mig för när jag vill ha tid innan jag går dit och bokar. Köpte mig lite lösgodis med som jag smaskar på nu till Melodifestivalen :)
Imorgon är det utställning Middelsbrough, så måste snart gå ner och checka vad som gäller.
Ha en bra kväll =)

Kolla vad mycket steg det blev på bara fram o tebax till stan idag!!
Lägg sen på allt det jag gick på Martins utflykt och allt man går här hemma :O.
Har gått sjukt många steg idag, vilket också känns i benen..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0