Up on the Hill

Idag har det varit ganska slö dag.
Ägnade förmiddagen åt att kolla på hur jag ska ta mig hem härifrån på billigaste sätt sedan. Kom fram till att det är billigast att åka: tåg till Newcastle, flyga till London, flyga till Köpenhamn, och tåg till Ronneby. Dom gör ju massa reklam för billiga tåg till London här, men trots det är det billigare med flyg(ca 350 kronor).

Vid lunch så bestämde jag mig för att gå på en promenad och posta ett vykort till famo och fafa :).
Min promenad gick idag in till Brompton och sen upp på kullen som ligger på andra sidan vägen från huset sett. Kullen såg inte så hög ut från marken, men att ha promenerat uppför i 30 min så insåg jag att den var det. Även fast det inte var så jättemycket uppförsbacke så blev det ganska svettigt efter en stund. Upptäckte även att det kan vara jobbigt att gå i nerförsbacke också. Man typ anstränger höfterna på något konstigt sätt :S.

Hände en läskig sak uppe på kullen också. När jag gick där längst med vägen är det plöstligt någon som börjar skjuta på andra sidan häcken! Jag blev verkligen livrädd, för det kom så plötsligt och jag hade inte sett en människa i närheten. Men fanns väl förmodligen någon där som sköt duvor eller något.

Nu ska vi äta kinamat!
Jag har beställt något vegetariskt med bla currysås, nötter, svamp, bambuskott, lök osv :)

Utsikten uppe från kullen. Vårat hus ligger bakom den höga häcken, fast med en kyrkogård och väg emellan.

HÄCKAR! Såhär ser det ut mellan längs med alla vägar! Även längs med alla motorvägar och runt alla fält/hagar.

Uppe på kullen, tkr det ser lite amerikanst ut.

När jag kom hem spatserade Mr Fasant omkring i trädgården, men ville inte vara med på bild!


Kommentarer
Vevve

När ska du åka tillbaka till Ronneby? :)

2009-03-09 @ 10:00:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0