Bilder från Crufts!

Här kommer inlägget från Crufts!
Vi åkte härifrån kl 3 på morgonen och var framme vid 6 ungefär. Nicola hade någon specialbiljett tror jag för vi blev visade till handikappsparkeringen som låg jättenära :). Själva utställningslokalen var enorm. Det är 5 stora hallar som alla sitter ihop så det bildas i princip en jättestor hall. (Fast nu när jag kollar på en karta över hela området ser jag att det är 17 hallar :S.. Måste ju vara som en mindre stad!). Klockan 8 öppnade alla stånden så då tog jag med mig kartan och började gå runt och kolla =). Om ni kollar på bilden längre ner på sidan som är tagen ut över en hall så ser ni alla stånden. Fanns lika många stånd med mat, hundsaker, godis, porslin, kläder osv i alla hallarna. Tog mig nästan hela dagen att kolla i alla :P. Slutade med att dom ända klasserna jag kollade på var Engelsk Springer Spaniel och lite agility, resten kollade jag bara i stånd och på folk :D  
Det roligaste med att vara där var nästan att det var så stort, mycket större än Scandinavium och Götebrog Horse Show för er som varit där. Sen att det var så mycket folk i rörelse. Kollade ju som sagt inte så mycket på hundarna, men grejen är att det egentligen är en helt vanlig Championship Show så hundarna måste inte vara fantastiskt fina för att kunna åka dit. Det som gjort Crufts så stort är att det TV sänds och att dom har det i den enorma lokalen med mängder med folk om jag fattat det rätt!

Enjoy the Pictures!
1. Lilla Twist (Softly Softly) var trött =)
2. Ringen för Golden Retriver
3. Det fanns en utställningstävling för barn också

1.  2. 3. 

Calvdale Point of Law Sh CM
Här har ni James som tillsammans med Arnie min favorit  här=).
Tror han blev 4a i klassen!

 
1. Fjärde hunden från vänster är James.
2. Angela och en hund som är uppfödd här men har ny ägare.
3. Fick se en trefärgad Springer Spaniel för första gången. Dock gick det inte så bra för den.

1. 2. 3.

Calvdale Softly Softly JW
Softly Softly eller Twist som han kallas vann Crufts förra året :)
Dock gick det inte speciellt bra detta året. Nicola sa redan innan att domaren som dömde klassen inte skulle gilla Twist eftersom hon gillar smala och ädla hundar, och dom flesta Calvdale hundarna här är ganska stora.
Tror Nicola var ganska besviken även om hon var förbredd, man hoppas ju alltid lite ändå :/

 
1. Massor med fotografer slängde sig fram när vinnaren i Twist klass ställde upp sig, så detta är den bästa bilden jag kunde ta. Dom andra bilderna består av bakhuvuden :/
2.  Hunden i mitten är uppfödd här, enligt mitt programblad ;)
 1.
 2.

Här ser ni ungefär halva Hall 1, så ni kan ju tänka det ggr 10 o föreställa er hur stort det var! 


1. Ser ni facken? Alla hundarna har ett sånt fack som dom måste befinna sig i hela dagen förutom när dom ställs ut.
2. En demostrationstrimmning av en pudel.
3. Alla hundraser hade ett sånt
här stånd där hundintresserade kunde få veta mer om rasen. Perfekt för någon som fundera på att skaffa hund och vill se raserna live.
1.
 2. 3. 

1,2,3. Liter bilder på dom stora motrarna som dom hade byggt upp. Flera av dom hade en VIP övervåning där kostymnissarna satt!
1. 2. 3.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0