Plugga i Lund?

Jag känner att jag fått lite mer koll på det här med utbilningar nu. Veterinärutbilningen är klar, men eftersom chansen att komma in är så väldigt liten så måste jag söka andra utbildningar också. Har länge varit inne på ekonomi av något slag och sen idag så pratade jag med Mattias som också är inne på det. Grejen är den att vi båda vill plugga i Lund, men alla antagningspoängen är svinhöga där. En utbildning som ligger på 18.5 i Lund är på ca 13.0 på BTH i Karlskrona. Fast förmodligen är det väl mer status att ha pluggat i Lund sen när man ska hitta jobb.
Just nu lutar det åt att det blir Ekonomie Kandidatprogrammet i Lund för oss båda.  Sen kan man bygga på med Magister och Masterprogram efter det. Är dock precis på gränsen att vi kommer in på våra betyg, men mina högskoleprov ska fixa det iaf. Trodde aldrig jag skulle få användning för dom plågosamma timmarna jag satt och gjorde det provet :P.
Älsk har gått med på att flytta till Skåne nu också, så om det håller mellan Mattias och hans nya tjej så kan vi ha parmiddagar ;)

Idag har det varit ännu en dag med helt underbart väder här :). Jag har tillbingat nästan hela dagen utomhus med att måla kenneln och rasta hundar. Man blir så himla glad när det blåser varma vindar o solen bara skiner =).
Det konstiga är att dom på vädret hela tiden varnar för regn, så antingen är meterologerna helt ute och virrar eller så har vi tur så att det missar oss!

Laddade ner Twilight i vecka så ikväll blir det upp till bevis för den filmen. Jaag känner mig ganska skeptisk till den måste jag säga, men vem vet den kanske är såååå otrolig som alla säger... :)

Imorgon är Nicola i Skottland och dömer på en utställning och Jodi har hand om hundarna, så jag är helt ledig :).  Planerar att gå in till Northallerton och ladda upp med godis inför Melodifestivalfinalen och spana in utbudet av frisörer. Enligt googel finns det ca 20 olika frisörsalonger bara i centrala Northallerton så har endel att välja på :P.

En vecka och en dag gamla =)

Eftersom Ruby inte hade någon mjölk så fick Georgia ta hand om alla valparna!



Kommentarer
Vevve

Åhh! Vilka snuttar! :) Himla söta!

Vad tyckte du om Twilight sen då? ;)

2009-03-13 @ 21:12:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0