Stressig vecka!

Heej!

Dom senaste dagarna har varit väldigt stressiga eftersom deadlinen för ansökan till veterinärutbildningen snart går ut. Nu är iaf alla intygen färdiga, så väntar bara på att Rigmors, Postens och Maxis intyg ska komma på posten. Rigmor skrev även hon jättefina intyg :). På ridskolan skrev hon att jag var omtyckt både bland ridskolans elever och privatägarna. Sen om sommrarna jag jobbat ute på Millegarne skrev hon om hur jag fått hjälpa till vid seminering och tappning och därför fått en mycket bra inblick i veterinärens arbete. Sen har jag hjälpt till med inridning och hantering av unghästar, vilket jag gjorde på ett mycket bra sätt.  och träning på deras osv.  Vid all hantering av hästar är jag mycket lugn vilket gör att hästarna känner sig trygga osv =). Dom rekomenderar mig det varmaste!
Nicolas intyg handlar mest om arbetet jag gjort här. Dock en väldigt bra sak som hon skrev är att jag ska få närvara nu i veckan när två kullar med Cocker valpar föds :).

Det som gör denna veckan så stressig är att ansökan ska iväg, men kan förhoppningsvis skicka iväg den på torsdag. Sen att valparna kan komma när som helst, så hundarna(Georgia och Ruby) behöver övervakas dygnet runt. Sen så på lördag är det ju dags för Crufts! Vi kommer behöva åka härifrån runt 3 på natten, så knappt någon mening att gå och lägga sig.

Var btw på ett utomhus-museum i helgen och tog massor med bilder. Ska visa senare i veckan!


Imorgon ska jag till veterinärstationen igen, vilket ska bli kul eftersom en hund som var inne på undersökning förra veckan ska opereras nu. Den har typ något tumöraktigt i ena ögat som ska tas bort. Kul när man träffar djuren under hela processen och inte bara under undersökningen för att sen missa operationen eller liknande. 

Nu ska jag kolla på CSI innan jag somnar :) Natti!

Jessica får stå för dagens bild



Kommentarer
Kitty

Kul med ett besök på Cruft´s! Jag har helt klart bestämmt mig för att åka dit och kolla någon gång! Får se vilket år de blir bara :P



Mer bilder på springer vore kul, valpar och vuxna ;), eller säg till om en uppdatering av hemsidan deras :P Kramar!

2009-03-05 @ 13:45:16
URL: http://web.comhem.se/rindistexas


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0