Veterinärföreläsning!

Föreläsningen med veterinärena igår var jätterolig! :)
Det tog ungefär 45 minuter att köra till Leeds. När vi kom fram till hotellet så blev vi bjudna på en storbuffe :). Eftersom jag inte visste det så hade jag ju ätit innan, men lyckades klämma ner ännu mer. Buffen var himla god, en av rätterna kan ha varit det godast jag någonsin ätit. Det var typ stora ravioli fyllda med svamp, liggandes i en vit sås!! Måste verkligen hitta sånna i Sverige. Till efterrätt bjöds det på ost, kex och fruktsallad. Efter att ha ätit allt det där så mådde jag jättedåligt :S, trodde jag skulle spy. Så hade lite svårt att koncentera mig i början på föreläsningen, men blev lite bättre senare.
Föreläsningen var också väldigt bra. Handlade om väldigt mycket om djurs beteende beroende på stress. Jag var väldigt imponerad av mig själv över hur mycket jag förstod! Detta trots att föreläsaren pratade skotska och hade lite rolig dialekt :). I pausen serverades det choklad så då kom mitt såklart mitt illamående tillbaka igen..
Klockan 12 var jag vi tillbaka här och då var mitt huvud väldigt dött, efter att ha koncenterat mig så länge. Men jag är iaf väldigt glad över att jag fick följa med dom , man kände sig väldigt vuxen:). Egentligen kan det ju vara dumt att jag lägger så mycket tid på det för kommer bara bli mer ledsen då ifall jag inte kommer in på utbildningen sen. Oddsen är ju inte så jättehöga  höga..

Idag har jag fått äran att trimma Cockern Valerie :). Detta helt på egen hand, så kunde ju gått helt åt skogen. Fick bara en snabb förklaring innan jag skickades ut till trimmningsrummet. Jag trodde ju att en Cocker och en Springer skulle trimmas på ungefär samma sätt, men det visade sig vara ganska mycket skillnad. Jag blev iaf väldigt nöjd med resultatet :). Dock tyckte varken jag eller Valerie om att "handstrippa" huvudet. Hon hade typ 1 dm hår på huvudet som man rycker bort för hand, måste ju göra ont. Fast jag tror jag tyckte det var värre än Valerie :).

Sen nu på eftermiddagen har jag tagit en promenix till Northallerton för att köpa Dusch Cream. Är fortfarande helt slut i benen efter den promenaden. En sak jag inte kan förstå är varför alla lastbildchaufförer måste tuta och vinka på mig? Det har hänt vid flera tillfällen nu, idag var det två på raken med bara några bilar emellan. Är det bara en viss typ av killar som jobbar som lastbilschaufförer här i England och är intresserade av allt kvnnligt som är i rörelse?

Nu ska jag äta middag(ryktas om Fish & Chips), duscha, fixa håret och sen gå och lägga mig. Vi kommer åka till Crufts kl 3 inatt, så jag får nog vara uppe iaf kl 2 inatt och släppa ut hundarna. Det börjar bli nervös stämmning här nu, så känns att det är något på G. Jag tror Crufts TV-sänds på BBC och även på webben om ni vill kolla.

Vi fick flera häften med information om ämnena som togs upp igår.

Den här Shower Creamen blev det, en Limited Edition!

Våren har verkligen kommit hit nu. Idag var det nog iaf 13 C och strålande sol :)



Kommentarer
EmmyL

Härmed förbjuder jag dig att lägga upp så våriga bilder, en annan har bara slask utanför fönstret, och får ångest bara av att se de där fina blommorna! :P

2009-03-06 @ 22:05:56
URL: http://emmyl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0