Bloggtorka

Hej!

Förlåt för den dåliga uppdateringen denna veckan, men har verkligen haft fullt upp :).
Måndag och tisdag spenderade jag hela dagarna på veterinärstationen. Har bl a sett en komplicerad sterilisering av en hund, kanin med tänder som växte helt åt skogen, öroninflamationer på hund osv osv. Dom två höjdpunkterna var när jag fick se en lamning, tyvärr var båda lammen döda :(. Vi åkte dit för att båda lammen försökte komma ut samtidigt, men det visade sig sen att det ena lammet varit dött länge. Därför kom dom inte ut som dom skulle och det andra lammet hade bara varit dött någon timme.. Höjdpunkt nummer två var när vi skulle operera en anka (ja ni läste rätt!!) som käkat ståltråd. Ägaren, en kvinna betalade dessutom för hela kalaset med undersökning, rötgen och operation utan försäkring. Är väl kanske inte så vanligt att försäkra ankor kanske :P. Vi lyckades få ut ståltråden men ankan dog precis i slutet av operationen av narkosen :(. Det var inte speciellt oväntat eftersom risken med operationen var väldigt hög, men kändes konstigt att sitta där med ankans huvud i handen och se den andas i första stunden för att sen bara sluta.

Försöker komma på vad jag mer gjort denna veckan. Var på träningsklassen med de tre valparna igår. Har även filmat alla cockervalparna, så ska försöka komma på hur man lägger in det här. Dom är otroligt söta nu när dom öppnat ögonen, eller iaf det ena ögat. Så dom kravlar runt där pipande och kisande :).
Håller även på och planera massa nu, bla resan till Newcastle och sen vill jag åka någonstans och kolla på bio i helgen. Måste dessutom ta tag i och bestämma mig för vilka utbildningar jag ska söka. Sen har Selmas uppfödare mejlat och frågat igen om jag kan skriva en reseberättelse på hennes blogg, så måste svara henne. BARA en massa måsten :/

Nu ska jag leta tåg, biografer och svara uppfödarens mejl.
Tog förresten massor med bilder när vi var i York, så ska försöka lägga upp dom imorgon! =)
Trevlig kväll!

Ankisen innan operationen!

Dom små söta valparna, ska finnas 7 st !




Kommentarer
vevve

Stackars ankisen! :( men han får det nog bra i ankhimlen!

Men väldigt söta valpar! Ser så mjuka o lena ut så man bara vill gosa ner sig hos dem :)

2009-03-28 @ 01:47:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0