Atonement



Har precis kollat på Atonement eller Försoning som vi översatt det till i Sverige. Jag ville se den filmen redan i somras men lyckades aldrig få med älsk på den. Vissa av delarna i filmen är ju inspelad här i Redcar, så var kul och känna igen sig. Redcar är en stor strand nära Middlesbrough, vi har varit där och ätit några ggr nu. Så det är alltså strandscenerna i Försoning som är inspelade där, fast i filmen ska det föreställa den franska kusten :). Vet inte hur dom lyckades få till alla dom stora ruinerna av hus och de tusentals soldaterna på stranden. Enligt Angela och dom som var där och kollade under inspelningen så byggde dom upp allt det och täckte över skyltar på affärerna osv.

Ni kan läsa om filmen här!

Jag tycker filmen var bra, men lite för djup för att jag inte skulle bli rastlös. Det är något speciellt med James McAvoy också, vet inte om jag tycker han är snygg eller bara en jäkligt bra skådespelare :P.

Bilderna nedan är tagna vid Saltwick Bay i Whitby om jag inte är helt ute och cyklar. Det ligger iaf söder om Redcar, så ni kan ju se lite hur det se ut :)

Deras Fish & Chips var himla god ;)

Här ser ni lite kust åt norr!  Fast stranden i Redcare är mycket större, åtminstone när tidvattnet är nere :P

Klippor i söder!

Eftersom Whitby ligger högt ovanför havet har dom en lift så man slipper gå upp för berget. Denna liften var även den med på TV för några veckor sedan, kommer dock inte riktigt ihåg i vilket sammanhang :)


Nu är det sovdags för mig! Good Night


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0