2 timmars gräsmatteklippning!

Igår gjorde jag denna Mozzarellasalladen med Fransk dressing.
Tycker dock inte mozzarella är något speciellet, väldigt smaklöst faktiskt.



Imorse åkte jag med pappa till vallokalen för att rösta. Sen cyklade jag dom 5 minuterna med Selma till Cirkusplatsen för att kolla på hopptävlingen. Det var kul och se dom som man inte sett rida på länge komma med nya hästar :). Vi stannade där fram till kl 2 eller något sånt, innan vi cyklade hemåt. På halva vägen kommer vi ifall mamma som står och pratar med Lilja så har sällskap med henne resten av vägen.

Här hoppar Josse med sin nya häst!



När vi kommer hem sätter mamma mig på att klippa gräset!! 2 timmar tog det att klippa alla gräsmattorna och jag har både träningsvärk och vattenblåsor nu :/. Gräsklipparen är ju självgående men när man ska ta kanterna och runt stenar osv får man köra den för hand, vilker blev väldigt svettigt. Jag tror dock att jag klippte mycker mer noga än vad Gustav brukar göra för det tar aldrig några 2 timmar för honom.. Gräsklipparen kan ju dessutom bara gå i en hastighet, så han kan knappast gå snabbare än mig!
När jag var färdig och kom ut ur duschen upptäckte jag såklart att jag hade glömt en gräsmatta.. den framför gäststugen :/ , men var för trött för att gå ut igen så det fick vara så.


Mamma passar verkligen på att utnyttja mig så fort jag är hemma. Ska jag inte baka bröd, så vill hon att jag ska fixa något annat. Igår satte hon mig på att rensa trädgårdslandet och plantera om spenaten. När jag höll på och klippa gräset kom hon ut och undrade "vad ska du göra ikväll?", - jag tänkte bara kolla på film, "jaha, för annars tänkte jag att du kunde göra tårtorna till studenten ikväll?". Jag tänkte inte alls göra några tårtor ikväll för kl 9 ska jag faktiskt kolla på Twisted som går på 4an. Möjligen att jag kan göra tårtor imorgon, men ska rida Jacky på eftermiddagen så får se vad jag hinner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0