Trimning och middag, sen vildsvinsmöte!

Studenten blev jättebra, både här hemma och sen på kvällen hos Jennie. Lägger in bilder på det också senare.

Igår var det full rulle hela dagen. Klockan halv  9 var jag uppe, ganska trött men inte bakis, för att skjutsa Gustav till Kallinge och sen Karlskrona för att han skulle till ortopeden. Jag troded besöket där skulle gå ganska fort, men hann läsa Hänt Extra både fram och baklänges innan dom var klara typ en timme senare. Sen blev det bråttom hem för att äta lite lunch innan jag stressade ut till Millegarne. Jag red Jacky och det gick så himla bra :). Matilda kommer hem idag tror jag så det var kul att det gick bra sista gången jag hade honom!

Vi skulle egentligen vara hos Linda sen vid halv fyra men fick flytta fram det till fyra eftersom jag inte var hemma förrän vid tretiden. Det var Hercules deras blandras som vi skulle trimma. Jäkla vad tjock päls han hade :O. Först fick vi klippa hela honom med sax innan vi kunde raka. Alltihopa tog typ 4 timmar och han var jätteduktig. Verkade tvärtom ganska nöjd med all uppmärksamheten :). Ska lägga in före och efterbild när jag fått dom av Linda. Hon skulle raka av det sista idag.
Efter det bjöd dom oss på god middag och så blev det mycket prat. Vi var inte hemma här förrän kl 1 inatt!
Trots att Linda bjöd på middag så ska jag även få gå till henne och Lindas Två Händer och få en massage. Jag har varit avundsjuk på älsk när han har gått dit så ser fram emot detta :).

På hemvägen hände det mkt! Jag varnade älsk om att det kunde finnas mkt vilt på vägarna efter det är där jag har mött ett 10-tal älgar på promenad. Strax efter det skuttar det ett vildsvin brevid oss på vägen :O. Den rosa stjärten guppade precis framför oss i flera meter innan den försvann ut i gräset. Efter det kmr det en katt springandes på vägen så älsk sänker farten ännu mer. När vi ligger o kryper fram i 40 km/h rusar det plöstligt ut en grävling precis framför oss :(. Jag känner hur det dukar till, älsk påstår att den fortsatte springa ner i diket och vi kunde inte se något på vägen i backspegeln, så vet inte riktigt hur det gick för den. Eftersom det bara var ett litet dunk kan det kanske varit så att den bara slog i undersidan av bilen och inte hjulen. Lite senare är det ett rådjur och ännu en katt på vägen, så det var verkligen en händelserik hemresa :S.




Nu ska jag cykla in till stan och äta middag på Garlic House med Fian, Cilli, Vevve och Lisa. Sen imorgon åker jag, älsk och Selma in till Karlskrona för att kolla på Agility SM :). Ska bli jättemysigt faktiskt. Vi ska ha med oss brassestolar, lunch och mina bullar/winerbröd som vi ska hämta ut kl 8 på Maxi imorgon. Dessutom har dom lovat strålande sol och 18 C så solkrämen får också följa med.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0