Midsommarfest

Hejsan! :)

Midsommar såg först ut att bli ganska kass, men slutade som årets fest :). Efter jobbet som slutade kl 2 åt vi middag här hemma och kollade på Sverige - Italien. Runt 7 kom både Ylva och Jennie hit och så fixade vi oss och förfestade här. Vid 10 var vi äntligen färdiga att åka ut till Pex i Kuggeboda. Där var vi väl typ 15 pers, men stannade inte där såå jättelänge utan vid 12 så åkte vi hit för att åka över till Karön. Efter att folk hållt på och krongla ett tag så var det bara jag, Ylva och Tobbe som åkte över.  Det var varken båtavgift, inträde elr garderobavgift där, så det var bara att traska in. Tre vakter stod i dörren men ingen ville se mitt leg. Eftersom det inte heller fanns någon i garderoben tog Ylva och jag på oss den uppgiften :D haha . Usch vi blev väldigt flummiga där ett tag, men det var många som ville hänga in sina jackor iaf :D. Sen så plötsligt så springer Ylva och Tobbe upp på övervåningen, där det brukar vara avspärrat. Jag följer efter dom upp men ser typ bara tomma rum, lite sladdar och en madrass. När jag kommer ner igen kommer Tobbe rusande efter och säger skrämt "det låg en asiat under täcket" , jag såg också det täcket men Tobbe hade tydligen lyft på det i jakt på Ylva :D. Stackars den som låg där och sov.. haha!

Vi är ett ganska stort gäng med folk i vår ålder som snabbt inser att det mest är 30 + are på dansgolvet, så bestämmer oss för att åka tillbaka igen. Efter en stunds prat i min grindöppning så beger sig det gänget in till stan. Det dröjer inte länge förrän nästa gäng kommer och vi är tvugna att ta reda på om dom haft kul på Karön. Där i min grindöppning står jag och Ylva ganska länge och pratar med gäng efter gäng på väg hem :D. Ylva passar samtidigt på att skaffa sig flera nya nummer ;). Usch vi somnar typ båda två så fort vi kommer in.
Min mobil ringde konstant hela dagen av samtal och sms så höll på att få damp på den tillsist, men schysst av alla att bry sig så mkt :)

Typiskt mig så vaknar jag redan kl halv 7 på morgonen, sovit 4 timmar elr ngt, och behöver gå på toa, samt huvudvärkstablett. Passar även på att ta en dusch innan jag kollar på TV en timme innnan jag somnar till kl 10 igen. Imponerande av Ylva att hon lyckas sova när jag kollade TV osv. Sen så slappar vi typ hela förmiddagen innan vi ger oss ut på en långpromanad med Selma i regn! På eftermiddagen kollade  vi på fiiilm och slappade ännu mer :).
När det började hagla rusade Ylva ut i det medan mamma och jag stod och tittade förundrat på henne :P. På kvällen åkte Ylva ut till Tobbe medan Jennie och jag stod o pratade på min uppfart tills jag var halvt ihjälfrusen(trots att solen sken). Sen var det sängdags för mig eftersom jag började 08.25 idag :O. Ställde dessutom klockan en hel timme fel, hade tänkt cykla till jobbet ju men det sket sig. Klockan 8 när jag ska börja äta frukost kommer pappa och undrar hur dags jag börjar. 08.25 säger jag innan vi båda tittat på klockan och jag inser att klockan inte är 7 som jag trodde!!  Smink, frukost och kläder på 15 minuter, inte dåligt :). 

Ylva och Jennie gjorde verkligen så att midsommarhelgen blev toppen, tack! <3
 
Jennie fixar makeupen på Ylva :)


Jennie och jag hos Pex!

En söt gammal vovve! Tror han hette Sam :)


Kommentarer
Ylva

Du hade skrivit så bra om midsommardagen så jag tar mig friheten att sno valda delar av din text ;)

2009-06-22 @ 23:24:41
URL: http://ylva87.blogg.se/
Ylva

Och tack för en toppenkväll!!! :D

2009-06-22 @ 23:25:05
URL: http://ylva87.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0