En häst på rymmen!


När jag cyklade hem från stan vid 12 tiden fick jag göra en liten insats vid infångandet av en häst. När jag kommer utanför Busstorps Gård glaopperar Florin, Andre Bruhns häst runt mitt på 70 vägen. Jag stannar och hittar en grimma vid ena hagen ungefär samtidigt som Jennie Sandgren kommer i en bil. Det hade redan blivit ganska långa bilköer åt båda hållen, så medan Jennie ringer för att få tag i någon så går jag för att försöka fåna in Florin. I början springer han runt lite och första gången jag kommer nära honom och rör vid honom travar han iväg lite, men andra gången går det bättre och jag får sätta på honom grimman :). När vi börjar gå tillbaka mot stallet kommer Annie som Jennie fått tag på och tar över honom. Det var nog tur att Jennie och jag kom där för uppe i stallet verkade det inte finnas någon. Vi fick förstås bistånd från en stor man i gul reflexväst med en grästuva i handen, men är inte så säker på att Florin hade att någon närmade sig klädd på det viset :P.   

Denna passande bilden hittade jag på BLT på en annan liten häst.
Florin är kanske 10 ggr större då.


  Nu ska jag snart åka ut till Millegarne och rida Jacky. Måste
  bara få upp värmen lite till först! Det ösregnar nu och
  det ösregnade när jag cyklade hem så var ganska dränkt när
   jag innanför dörren :P.

  Imorgon har Johannes sin studentetbal så hoppas både för
  hans skull och för alla med fina balklänningar att det blir bättre
  väder då :S.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0