Mr Cat

Här ser ni min nya kompis, Mr Cat! Har aldrig träffat en sån kelen katt tidigare. Han följer mig exakt överallt och tar vara på alla tillfällen att hoppa upp i knäet för att gosa =).
Han är en hittekatt så dom vet inte så mycket om honom, men saknar både svans och ett halvt öra så har nog varit med om endel.. 


Idag har vi varit på utställning med Haze och James. Utställning var inne i en stor sporthall i Middelsbrough. Middelsbrough ligger kanske bara 25 minuter härifrån och visade sig vara en väldigt stor stad. Jag trodde det skulle vara lite landsbyggd här uppe vilket det också är, men städerna är mycket större än jag trodde. Det ligger liksom jättemånga olika städer på rad och det är väldigt livligt inne i dom, inte som lilla Ronneby :P. 
Haze och James  vann iaf båda sina klasser. Sen i Best in Breed vann Haze över James och gick vidare till Best in Show där han slutade på andra plats efter en Cocker Spaniel.
Efter utställningen så tog jag en lång promenad med Twist (förra årets vinnaren av Crufts) runt i stan. Sen badade jag två av Springerna innan middagen och en TV-kväll :).

Kan ju berätta lite kort om vad vi gjorde igår också. Badade först Lucy och Arni innan vi åkte iväg på aktion. Fanns massor med gamla fina trämöbler som jag hade velat ha =). Var också coolt att se dom stå där och ropa ut sakerna precis som man bara brukar se på TV. Sen följde jag med Angela och träffade hennes vän Anna. Anna har en farm som vi ska ut och besöka någon dag är det tänkt.

Anna verkade ha väldigt stora planer för min framtida Hunting karriär, får se hur det blir med det. Imorgon ska jag iaf iväg till Melbas ställe och rida. Ska bli spännande, men jag kommer aldrig våga hoppas ute i skogen i full fart :S!

Sov gott!

Några Cockers,..den som är längst fram vann Best in Show!

Haze och James i Best in Breed!

Haze i mitten i Best in Show!
 
Angela med Haze




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0