Framme i England

Hejhej!

Nu kommer äntligen en liten update.
Resan hit gick superbra :). Hittade alla terminaler, gater och tåg utan några problem alls. Hade mer problem med att hitta tolatter :P. Jag var ju lite orolig för Heathrow men på flyget visade dom en informations DVD om vart man skulle ta vägen efter att man gått av. Så när man steg av vara det bara att följa anvisningarna och sen kom det personal som slussande en genom alla säkerthetskontrollerna. Säkerhetskontrollerna var ganska avancerade, först visa boarding pass, sen visa pass och få ansiktet scannat, sen vätskekontroll, och sen den vanliga säkerhetskontrollen, fast du var tvungen och ta av skor och andra lösa grejer. Stort plus för British Airway flygen, lite skillnad mot charterflyg. Bekväma och stora läderstolar, DVD-som visade var man är, höjd, temperatur osv, och väldigt goda sandwichar :). Flygningen mellan London och Newcastle var väldigt skakig ett tag, men vi överlevde :P. Var helt slut på kvällen efter 13 timmars resande kan jag säga.  

Mitt rum här är väldigt lyxigt :). Har en två meter bred säng, heltäckningsmatta, sminkbord, TV, massor med gaderober och Crosstrainer i enkel modell.
 Visade sig att kenneln och huset ligger nästan mitt i stan, 5 minuters promenad och jag är nere i stan och går:).
Det bor 27 st hundar här.
- 22 st Engelsk Springer Spaniel, 4 av dom är valpar.
- 5 st är Cocker Spaniel.
Valparna är sjukt söta och helt galna :). Har fått gå med dom utomhus några gånger nu och dom far runt som bara den. Sen klänger dom på benen så man knappt kan ta ett steg, samtidigt som dom låter otroligt sött :). Annars har jag mest varit ute och gått med några hundar och idag har jag badat Haze och James som ska ställas ut på lördag.

Nicola och Martin som jag bor hos är båda trevliga. Martin och jag hade en väldigt lång disskusion igår. Den handlade om veterinär utbildningar -> hur hemsk portugisisk mat är -> svensk mat-> invandrare i England (jag la märke till att var tredje person var kinesisk på flygplatsen) -> regeringen och EU -> jag skulle försöka förklara vad pappa jobbar med. När jag kom i måndags förstod jag inte ett ord av vad Martin sa, så har verkligen kommit in i språket snabbt för nu förstår jag mycket mer. Var ju inte enkla ord i dom ämnen som vi avhandlade. =).
Deras ena dotter som jobbar med att trimma hundar här på kenneln är supertrevlig. Hon har stora planer för ställen hon ska ta med mig till och visa mig. Hoppas bara att det blir av också!¨

För dom som var oroliga för maten här kan jag berätta att den är heeelt vanlig. Har fått sånna vanliga saker som pasta, kyckling, pizza och sandwich. Idag hade vi pannbiff med potatismos och grönsaker. Frukosten är toppen, jättegoda toaster och en musli med massa nötter i :).

Intressanta noteringar:
- Hela alla golv+trappa är täckta med heltäckningsmattor.
- Du använder dina uteskor inomhus också, bara att torka av dom på dörrmattan och gå in.
- 8 koppar te om dagen är det som gäller ( jag har maxat 4a).
- Postkodmiljonären finns i exakt samma version som i Sverige fast på Engelska.

Har säkert glömt massa mer saker som jag vill berätta, men är trött nu. Ska snart gå och borsta tänderna och sen krypa ner i sängen och kolla på Samantha Who. Älsk är på gymet nu, men borde komma hem om en timme så vi kan prata lite på Skype =).

Här flyger vi över London, blev en häftig bild tycker jag!
 
 
En av väntehallarna på Heathrow
 
En del av mitt rum här :)
 
Min gåmaskin, har redan börjat använda den flitigt. Man kan läsa på displayen hu många kalorier man förbränt, så ökar motivationen lite =).
 


Kommentarer
Vevve

Va bra du verkar ha det Tildi! Glöm inte ta lite bilder på hundarna med!! :D

Puss!

2009-01-29 @ 23:47:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0