Vi går över daggstänkta berg, fallera..

Har nog ALDRIG gått så mycket på en och samma dag som jag gjort idag!!
Började ju dagen med att gå in till Northallerton för att kolla liten i affärer. 1,5 h promenad fram och tillbaka + 2 h på stan.
Var verkligen jättemysigt inne i stan, solen sken och det var väldigt varmt :). När jag kom in i stan upptäckte jag dessutom att det var en marknad läng med hela huvudgatan, som ett mini Tosia. Fast jag orkade inte kolla så mycket på den eftersom det var så mycket folk som redan trängdes där. Gick istället in i dom vanliga affärerna och kollade. Det fanns verkligen massor med snygga kläder, skor och väskor. Det bästa med alltihopa är att man inte redan sett allting förut, som jag kan känna i Sverige ibland.. Planerar att komma hem till Sverige med ett gäng med klänningar, några skor, en vårjacka + väska :). Borde få min lön från Maxi på onsdag med, så ska se hur mycket den är på först bara ;O.
Det ända jag köpte idag var Herbal Essences nya balsam.  Dom håller på och marknadsför sin nya serier med shampoo och balsam här för fullt så jag var tvungen att testa. Blev Dazzling Shine för normal hår.


När jag kom hem så åkte vi iväg igen och spenderade eftermiddagen i Ripton och i en park med ett kloster. Tänker berätta mer om det imorgon, för har tagit massor med bilder som jag inte orkar lägga in ikväll!

Har iaf nästan gått konstant mellan kl 9-17 idag. Mina ben känns som gele nu och har lite kramp :O. Synd att jag glömde sätta på mig stegräknaren, hade varit intressant och se hur många steg det blev :/.

En bild på väg in till Northallerton!
 
Vägen man går på till Northallerton är som sagt inte den allra mysigaste. Ligger mycket skräp längs med vägen och kommer bilar hela tiden. MItt på gångvägen låg idag bla denna detta uppslaget :).  
   
En bild från Northallerton med kyrkan i bakgrunden
 
En bit av huvudgatan i Northallerton. Ville egentligen ha bild på en annan del som är mkt snyggare, men där var marknaden idag så det sket sig!



Måste bara säga också att det kryllar av poliser här,  dom verkar inte drabbade av nerskärning. Det kör förbi minst ett utryckningsfordon här i timmen. Kanske för att vi ligger nära motorvägen ,men ligger också ett fängelse mitt i Northallerton. Fast trots detta så är det väldigt mycket poliser som bara glider runt i stan :p.


Nu tog Melodifestivalen slut lagom till att jag blev klar här :)
Trevlig kväll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0