Pancake Day

Kryss i taket !! 6500 kr kommer glida in på mitt konto imorgon från Maxi :O. Måste ju varit 9000 någonting innan skatt. Jag trodde att det skulle röra sig om 2500 kr eller liknande för hann ju inte jobba många dagar i januari.  Förmodligen måste jag haft tur med röda dagar och kvällar.

Jag får dessutom panik på ansökan till veterinärutbildningen i Köpenhamn! Fattar inte vad det är dom vill att man ska skicka in. Måste iaf fixa anställningsintyg från alla jobb jag anger i ansökan osv. Sen ska jag ju söka i både kvot 1 och kvot 2, frågan är om man ska skicka en ansökan eller två olika? Hur vet dom att jag vill söka i båda? Finns ingenstanns man ska fylla i det och båda ska skickas till samma adress..

Idag har det firats Pancake Day här. Det firade vi genom att åka till Scarborough som ligger vid kusten ca 1,5 h söderut. Där längst med havet hölls det en stor festvial för att fira pannkaks dagen. Dom gör så himla stor grej av alla dagar här. Alla hjärtans dag firades med massor med presenter och stora fester. Pannkaks dagen firas också överallt med fest och pannkakor. Nästa grejj bli Mors Dag den 22a mars och som affärerna redan kör stenhårt på!
Scarborough var iaf en himla fin och stor stad. När man gick nere på strandpromenaden med alla spelhaller, pubbar, matställen, glasstånd osv kändes det som att man var på typ Mallorca. Så himla mycket liv och rörelse. Fast sen såg man dimman och inser att man inte är där ;). För första gången sen jag kom hit har vädret varit så som jag trodde det alltid skulle vara i England på vintern.

En väldigt cool sak med vägen till Scarborough var att vi var tvugna att åka över en stor kulle för att komma dit. Vet inte hur många meter vi steg men väldigt många! Vägen slingrade sig brant uppåt i säkert 10 minuter :O. Väl uppe kunde man se städerna långt där neranför. Sen så tog det ett jäkla tag att köra över kullen innan det började gå nerför igen.

The Spa! Är ungerär samma sak som Ronneby Brunn i Ronneby. Folk kom från hela England för att dricka det hälsosamma vattnet. Nu för tiden är det konferens, bröllop och festlokal. På bilden hamnade också Angelas kusinbarn :).

Ni ser ju dimman! Trots det så vimlade det av folk. Tydligen skulle det ligga ett slott någonstanns också vid havet, men kunde aldrig se det. Kunde knappt se havet och ändå var det bara 50 m iväg!

Det  var ganska många som ägnade sig åt att bada också! :S. Var väl ungefär 5 C i vattnet och galenskap! Sen stod dom kvar på stranden i säkert 30 minuter och pratade i bara badbyxor...

En av säkert 8 spelhallar längs med stranden!

Mycket folk! Trots att vi kom när Pannkaksracet redan var slut!

Vi käkade lunch på den Italienska pizza och pasta restaurangen A S K. Himla gott! =)  

Jag valde Pasta Penne, med kyckling, spenat och grogonzolasås.. hetter någor mycker mer utsökt egentligen :). Gorgonzolasåsen var helt underbar, yammi =)


Sen ikväll har vi såklart ätit pannkakor! Här har man sirap och citronsaft(?) på pannkakorna. Jag nöjde mig med sirapen vilket blev gott =).

Nu ska jag gå på crosstrainern till ett avsnitt av Dexter innan jag sover. Ska vara på veterinärstationen kl 9 imorgon, så får gå upp kl 7.20 för att hinna med hundarna innan!

God Natt!


Kommentarer
Cilli

jag blev ju dock ganska lockad av dendär pastagrejjen :)

2009-02-25 @ 18:54:26
Matilda

Jaa, förstår inte varför det tog sån tid för mig att upptäcka hur gott gorgonzolasås är :)

2009-02-25 @ 20:25:50
URL: http://billi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0