RIP Flisa =/

Ikväll mår jag lite bättre iaf, så ska sammanfatta vad som hänt dom senaste dagarna.
Fredag:  I fredags följde jag med Angela till Northallerton, där vi först gick i lite affärer för att hitta en present till Donne. Blev förälskad i en plånbok av märket Radley, dock kostade en plånbok i normal storlek ca 500 kr. Så fundera lite över min ekonomi innan jag köper den... Dom hade himla snygga väskor också, men dom kostade väl 1500 ungfär så dom ska jag inte ens tänka på. Sen så träffade vi Donne och gick och fikade.
Är väldigft irriterad över att jag inte tog med mig kameran ner till stan för hade kunnat bli en väldigt snygg bild på huvudgatan i Northallerton. Solen sken, massor med folk och bilar i rörelse, huvudgatan är stor och rak med massor med affärer..

Lördag: Utställningsdag! Åkte härifrån vid 8 på morgonen ungefär och eftersom jag hade blivit förvarnad om att utställningslokalen skulle vara väldigt kall så var jag klädd som en Michelingubbe /se förra inlägget/. Detta hjälpte dock inte speciellt mycket frös som bara den iaf, speciellt om hände och fötter vilket inte var så bra för min förkylning.
Själva utställningen gick åtminstone desto bättre. Både Haze och James vann sina klasser, sen blev Haze Best in Breed, sen Best in Ground, och 3a i Best in Show. Detta tog dock heeela dagen var inte hemma förrän runt 5 så blev en ganska seg dag:/. På kvällen mådde jag skit, så stannade hemma och kollade på Morden i Midsomer med Martin. Skulle ju engentligen följt med dom andra till puben :/.

Söndag: Tog mig upp kl halv 9 för att åka iväg till en Lady och rida. Var riktigt roligt för hon hade två tjejer i min ålder + deras kompisar och pojkväner som var där. Hästarna var också fina, dom var fälttävlands hästar i samma stuk som hästarna som vi är vana vid i Sverige. Deras hus var också enormt :O. På baksidan hade dom stora glasfönster så man kunde se alla rummen med stora sängar i. Såg nästan ut som ett dockhus :). Bilarna körde man in i garaget som låg mitt i huset typ. 
Sen när en av döttrarnas kompis mamma skulle skjutsa hem mig visade det sig att dom har  massor med får hemma som ska börja få lamm nästa vecka.  Så vi körde hem till henne en sväng  på vägen så jag fick se hur det såg ut. Sen nästa vecka ska vi höras så att jag kan få komma och kolla på några lammningar =).

Idag har vi också hunnit med endel. Började med att köra en hund och Mr Cat till veterinären. Hunden skulle ta bort stygnen efter att ha tagit bort livmodern och Mr Cat hade varit i slagsmål. Han hade fått ett stor såg på ena kinden som svullnat upp jättemkt. Vi fick lämna honom där under dagen så att dom kunde skära upp kinden och ta ut varet :S.
Sen så borstade jag 13 hundar, innan jag tog en promenad i solen med hundarna Liz och Hal =).

På onsdag ska jag ner till veterinärstationen i Northallerton btw :). Ska följa med en veterinär ibland och se hur den jobbar =).

Hänt i Ronneby:
Fick veta tidigare ikväll att dom har fått ta bort Flisa, grannhunden och Selmas ända vän :(. Hon hade tydligen blivit jättedålig av, vad dom tror, cancer i livmodern.
Huset precis brevid oss har haft inbrott. Vad är det ? 8:e inbrottet på våran gata inom loppet av ett år? :S

En liten bild på mig :). Har bara mascara på mig i sminkväg. Min hy har blivit väldigt mkt bättre sen jag kom hit och slutade använda foundation och skit varje dag =).
 
Donnes söta hund
 
 
Nicola och Haze
 
Såhär bra håller jag ordning när jag är sjuk och trött ;O. Alla kläder hamnar där jag står för tillfället!


Dags för ett avsnitt med CSI, Nattinatti!



Kommentarer
EmmyL

Seriöst? Shit vad långt hår du har fått. Helt galet juh! Visserligen tror jag inte att jag sett dig i nersläppt på aslänge :P!

2009-02-10 @ 17:30:44
URL: http://emmyl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0