Blåbärsmuffins!

Igår var först jag och Nicola och handlade på ett ställe som säjer mat och saker till affärer. Allting där är väldigt billigt där, eftersom affärerna sen ska kunna sätta ett högre pris och tjäna pengar. Vet inte hur Nicola fick tillstånd att handla där, men måste vara för att hon köper så mycket hundsaker.
På eftermiddagen åkte vi till en bröllopsmässa för att Angela skulle få lite inspiration inför sitt bröllop. Mässan hölls på ett väldigt lyxigt hotell, vet inte riktigt var dock, och alla var himla fint =). Man kan hyra en chokladfontän några timmar för 4000 - 7000 kr med personal om man vill! Hade varit riktigt lyxigt och gott :).

Idag har jag varit på veterinärstationen hela dagen. Först åkte jag ut med Miles till en bondgård för att testa 70 kor för Tuberkulos. Det var inte så drygt som det låter, allting var typ klart på 1,5 timme och jag fick förtroendet att skriva upp alla siffrorna. Tuberkulos är tydligen ganska vanligt i sydöstra England, så därför testar man alla gårdar enligt ett visst schema i hela England. Här uppe testas gårdarna ungefär var fjärde år. På eftermiddagen var jag med på några smådjurs- undersökningar!

Seeeen gick jag och köpte muffins på Tesco (stort varuhus). Eftersom jag sagt att jag skulle gå hem så tyckte jag att jag kunde unna mig det!  Ett 4-pack blåbärsmuffins för endast 1 Pund (12 kr)! Älskar muffinsarna här! =) .
Finns verkligen mängder med kakor och godis i affärerna. Bland godiset kan man nästan bara köpa storpack. Dom har en liten hylla med stycksaker, tex Snickers. Sen har dom hela längor med storpack med tex 10-pack Snickers, eller mixade sorter. Självklart så tjänar man ju massor med pengar på att köpa storpacken också. Inte så konstigt kanske att hjärt och kärlsjukdommar orsakat av övervikt är ett stort problem i landet :O.
Efter mitt muffinshandlande så gick jag alltså hem, tog väl ca 40 min. Var skönt att gå men lite tråkigt att vägen man följer leder till A-19(stor motorväg) och därför är väldigt trafikerad. 
Imorgon ska jag förmodligen till veterinärstationen på morgonen, för dom skulle operera då.

Mina delikata muffins + lakrits som jag hittade på Netto!
 
Här ser ni min nya uppfinning. Jag går på crosstrainern eller vad man ska kalla den samtidigt som jag kollar på serier. En normal serie är ungefär 45 min när man laddat ner den, så blir ett ganska långt pass.
Ikväll blir det Desperate Housewives som jag ska gå till :).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0