Operation!!

Idag snöar det och jag är trött med huvudvärk :/. Vill egentligen bara går och lägga mig, men ska vänta till efter middagen.

Har fått jättemånga kommentarer om mitt långa hår nu. Från Emmy här i bloggen och från Vevve, svärmor, Mattias, Sofie och säkert någon mer på msn. Dom flesta har dessutom sagt att det var väldigt fint, så hoppas att dom som inte sa ngt speciellt om det också tyckte det ;O. Har nog haft det uppsatt ganska mycket den senaste tiden för har själv också tänkt på att det blivit väldigt långt när jag väl har haft det utsläppt. Tycker dock inte riktigt om färgen, den är i så varma färger och min utväxt som kommer är typ askblond så ser lite konstigt ut.

Kan även finnas en annan anledning till den plötsliga längden :O. Jag klippte mig 25 april förra året innan balen, nästa gång jag klippte mig var den 5 december .. Har hört att håret växer mer om man klipper topparna ofta, så håret kanske fick en kick av att äntligen bli klippt?

Nu till vad jag har gjort dom senaste dagarna!
Igår var min första dag på veterinärstationen. Visade sig vara en ganska stor veterinärstation som har öppen dygnet runt, om man ska tro skylten utanför. Det jobbar iaf 5 veterinäer och 7 sköteskor där. Jag fick börja med att vara med på några undersökningar på morgonen. Bla en hund med hjärtproblem så att hela magen hade fyllts med vätska :/. Fanns dock inte så mycket man kunde göra för honom mer än att få gå på hjärtmedicin. Sen så åkte vi också ut till en gård för att vaccinera en häst. Ägaren pratade massor med mig, och verkade inte inse att jag ´kom från Sverige. Jga förstod bara hälften, men lyckades le snällt och se hyfsade svar ändå tror jag. :P.
Nicola hade också gjort värsta lunchboxen till mig att ha med. Sandwich, soppa, choklad, kex osv, mamma borde ta efter lite där tycker jag =)

Idag var jag tillbaka på veterinärstationen kl 9 igen. Vi började med några undersökningar innan jag fick vara med på en operation :O. Det var en hund, en Vizsla, som skulle steriliseras. Dom sa innan operationen att det skulle bli ganska så blodigt så att jag skulle gå och sätta mig ifall jag kände mig dålig. Dock gick det hur bra som helst, jag stod med näsan över operations bordet hela tiden och tyckte faktiskt det var intressant :). Pip, veterinären, förklarade hela tiden vad hon gjorde, medan sköterskan skrev ner alla svåra ord åt mig. Så nu har jag ägnat mig åt att slå upp dom i lexikon =).
Var ju med om en sterilisering av en katt när jag var 14 år, men hade glömt det mesta.
Sen kom det in en katt som hade en ,vad dom trodde, stor abscess(svullnad med var i, kan inte det Svenska ordet) i ansiktet som dom kan få efter att ha varit i slagsmål. Fast det visade sig ganska snart att det var en tumör :(. Jag fick känna på den och den var verkligen stenhård. Går tyvärr inte att göra så mycket åt den eftersom den sitter över halva ansiktet, den på halsen kan man ta bort men gör ju inte så mycket skillnad.. Katten hade ju sår över hela tumörena, vilket förvånade mig. jag trodde tumörer bara var hårda under huden, men tydligen kan vissa sorter ge stora sår :S.

Nu är det maat !
Såhär såg min vovve ut efter sin livmodersoperation :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0